۹ نکته مهم در مورد گلکسی اس ۹

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
گلکسی s9

با نزدیک شدن به زمان رونمایی گوشی‌های موبایل گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، حجم شایعات و گمانه‌زنی‌ها هم افزایش پیدا کرده است. شرکت سامسونگ تصمیم دارد در روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) از این دو گوشی رونمایی کند. با وجود اینکه در طی چند هفته‌ی گذشته خبرهای زیادی پیرامون مشخصه‌های این دو گوشی منتشر شده، اما هنوز هم سوالات زیادی در مورد مشخصه‌های این گوشی مطرح می‌شود. در ادامه به تعدادی از این سوالات می‌پردازیم و جواب‌های احتمالی آن‌ها را مطرح می‌کنیم.

آیا گلکسی اس ۹ از سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی بهره می‌برد؟

گلکسی اس ۸ مجهز به سیستم تشخیص چهره بود که البته هیچ شباهتی به فیس آی‌دی اپل نداشت. اپل سال گذشته از سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی رونمایی کرد و سروصدای زیادی را راه انداخت. هیچ‌کدام از رقیبان اپل هنوز چنین سیستم مشابهی را عرضه نکرده‌اند و بر اساس آخرین شایعات، گلکسی اس ۹ هم از چنین سیستمی بهره نخواهد برد.

با این وجود، در ماه دسامبر خبری منتشر شد که ادعا می‌کرد سامسونگ به دنبال راه‌هایی برای بهبود کیفیت اسکنر عنبیه‌ی گلکسی اس ۹ است. بر اساس این خبر، دوربین جدید نه‌تنها دقیق‌تر است، بلکه در شرایط نوری نه‌چندان ایده‌آل هم کار می‌کند. البته نمی‌دانیم چنین سیستمی قابلیت تایید تراکنش‌های مالی را هم دارد یا اینکه مانند نمونه‌های قبلی فقط برای باز کردن قفل گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چندی پیش خبری منتشر شد که بنا به آن، تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۱۰-که قلب تپنده‌ی بخشی از گوشی‌های اس ۹ را تشکیل خواهد داد-مجهز به پردازنده‌ی مخصوصی است که برای تشخیص چهره و اشیاء، توسعه یافته است. در همین حین، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ که قدرت تعدادی از پرچم‌داران اندرویدی و بخشی از گوشی‌های گلکسی اس ۹ را تأمین خواهد کرد، مجهز به تکنولوژی تشخیص عمق است. به همین خاطر، گلکسی اس ۹ مطمئنا توانایی پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی را دارد، اما بر اساس خبرهای متعدد، به احتمال زیاد چنین سیستمی را در این گوشی‌ها نخواهیم دید.

دوربین این گوشی‌ها مجهز به چه ویژگی‌هایی هستند؟

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، گلکسی اس ۹ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم متغیر است. در همین زمینه باید به سنسور ISOCELL اشاره کنیم که توانایی فوکوس خودکار دوربین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و می‌تواند با رزولوشن ۷۲۰p، ویدیوهای اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند.

گلکسی اس ۹ سامسونگ

اس ۹ پلاس هم گویا از دوربین دوگانه بهره می‌برد. البته هنوز اطلاعات چندانی در مورد این لنز ثانویه نداریم، اما احتمالا برای ایجاد زوم دو برابری اپتیکال و ایجاد حالت بوکه (مات کردن پس‌زمینه) مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام این قابلیت‌ها می‌تواند اختلاف قیمت بین این دو مدل را بیشتر از گذشته کند.

آیا اختلاف قیمت بین اس ۹ و اس ۹ پلاس بیشتر از گذشته می‌شود؟

در حال حاضر، اختلاف قیمت بین گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس،۱۰۰ دلار است و تنها مزیت مهم اس ۸ پلاس نسبت به اس ۸، نمایشگر بزرگ‌تر است. هردوی آن‌ها از سیستم دوربین یکسانی بهره می‌برند،

قیمت گلکسی اس 9

با این حال، گویا در نسل بعدی آن‌ها این‌گونه نخواهد بود. شاید سامسونگ برای افزایش توجه به گلکسی اس ۹ پلاس و مانور بیشتر بر سر توانایی‌های دوربین این گوشی، اختلاف قیمت آن‌ها را بیشتر از گذشته کند. از آنجایی که برخی از شرکت‌ها چنین راهبردی را قبلا در پیش‌گرفته‌اند، این کار سامسونگ بی‌سابقه نخواهد بود.

آیا گلکسی اس ۹ مجهز به جک هدفون خواهد بود؟

با وجود اینکه بسیاری از سازندگان روند حذف جک هدفون را در پیش‌گرفته‌اند، اما در سال ۲۰۱۷، سامسونگ در مورد گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ از این ترند پیروی نکرد. با توجه به تصاویر غیر رسمی گوشی‌های گلکسی اس ۹، به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها از جک هدفون بهره می‌برند.

طراحی این گوشی‌ها چه تغییراتی خواهند داشت؟

حاشیه‌های کم گلکسی اس ۸ در ترکیب با نمایشگر بی‌نهایت، موجب تمایز چشمگیر آن‌ها نسبت به پرچم‌داران گذشته‌ی سامسونگ شد. از آنجایی که در سال گذشته این طراحی مورد استقبال فراوانی قرار گرفت، به نظر می‌رسد که در مورد گلکسی اس ۹ شاهد تغییرات بارزی نیستیم و در این گوشی‌ها عمدتا زبان طراحی نسل قبل مورد استفاده قرار گرفته است.

مشخصات گوشی سامسونگ s9

در تصاویر غیر رسمی می‌توان تغییر جایگاه حسگر اثر انگشت را مشاهده کرد که گویا به پایین دوربین منتقل شده. این تغییر جایگاه خبر خوبی برای طرفداران سامسونگ محسوب می‌شود، زیرا در نسل قبل این گوشی‌ها، جایگاه حسگر اثر انگشت اعتراضات زیادی را ایجاد کرد.

آیا گلکسی اس ۹ از حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر بهره می‌برد؟

ماه‌ها پیش گزارش‌هایی مبنی بر استفاده‌ی گوشی‌های گلکسی اس ۹ از حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر منتشر شد. با وجود اینکه چندی پیش شرکت «ویوو» (Vivo) از گوشی مجهز به این فناوری رونمایی کرد، اما به نظر می‌رسد که طرفداران گوشی‌های گلکسی باید مدت بیشتری منتظر بمانند؛ زیرا هیچ گزارش موثقی مبنی بر وجود این فناوری در گوشی‌های گلکسی اس ۹ منتشر نشده است.

گلکسی اس ۹ تا چه حد قدرتمند خواهد بود؟

بخشی از گوشی‌های گلکسی اس ۹ از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بهره می‌برند و بخشی دیگر از تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۱۰. از جمله امکانات اسنپ‌دراگون ۸۴۵ می‌توان به بهبود پردازشگر تصویر اشاره کرد که می‌تواند کیفیت عکس‌های گرفته شده در محیط‌های کم‌نور را افزایش دهد. علاوه بر این، این تراشه به سیستم TrueWireless Bluetooth 5 مجهز شده که به گوشی اجازه می‌دهد به چندین اسپیکر یا هدفون به‌صورت همزمان متصل شود. پردازنده گرافیکی آن نسبت به قبل سی درصد گرافیک بهتری را به نمایش می‌گذارد در حالی که سی درصد مصرف کمتری دارد. با وجود تمام این امکانات، هنوز نمی‌دانیم که آیا این تراشه می‌تواند به پای عملکرد تراشه‌ی قدرتمند A11 Fusion اپل برسد یا نه.

samsung s9 مشخصات

در بسیاری از بازارهای جهان، تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۱۰ قلب تپنده‌ی گلکسی اس ۹ خواهد بود. هنوز جزییات زیادی در مورد این تراشه اعلام نشده و انتظار داریم که در مراسم رونمایی گلکسی اس ۹، از جزییات این تراشه باخبر شویم. اما بنا به ادعای سامسونگ، این تراشه از قابلیت‌های پیشرفته‌ی شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق بهره می‌برد.

بیکسبی چه ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت؟

سامسونگ سال گذشته در کنار معرفی گلکسی اس ۸، از دستیار مجازی بیکسبی پرده‌برداری کرد. در زمان عرضه، بیکسبی از فرمان صوتی انگلیسی‌زبان پشتیبانی نمی‌کرد و بسیاری از خریداران خیلی سریع کارکرد دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی را تغییر دادند. ماه‌ها بعد، پشتیبانی از فرمان صوتی انگلیسی‌زبان به این دستیار مجازی افزوده شد ولی بیکسبی تا حالا نتوانسته به محبوبیت الکسا یا گوگل اسیستنت برسد.

قیمت s9

چندی پیش سامسونگ از نام رابط کاربری جدید گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی پرده‌برداری کرد. این رابط کاربری جدید Galaxy AI UX نام دارد و بدون شک هوش مصنوعی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند. هنوز جزییات چندانی در مورد این رابط کاربری منتشر نشده، اما بسیاری از کارشناسان احتمال می‌دهند که این رابط کاربری می‌تواند نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر را پیش‌بینی کند و از این طریق عملکرد گوشی را بهبود می‌بخشد. همچنین باید این احتمال را هم مطرح کنیم که سامسونگ در آینده‌ی نزدیک، گجت‌های هوشمند خانگی مجهز به بیکسبی را روانه‌ی بازار می‌کند و سامسونگ از طریق این رابط کاربری می‌خواهد گلکسی اس ۹ و در کل خانواده‌ی گلکسی را برای چنین دورانی آماده کند.

آیا شاهد گلکسی اس ۹ مینی خواهیم بود؟

سال گذشته، برخی از سایت‌ها شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی گلکسی اس ۸ مینی را منتشر کردند که کمی بعد، نادرست بودن آن‌ها مشخص شد. به نظر می‌رسد که چنین شایعاتی در مورد گلکسی اس ۹ در حال تکرار شدن است. شایعات مربوط به گلکسی اس ۹ مینی به یک کاربر چینی برمی‌گردد که ادعا کرده بود چنین گوشی هوشمندی از یک نمایشگر ۵ اینچی بهره می‌برد.

گوشی ۵.۸ اینچی گلکسی اس ۸ شاید بر روی کاغذ بزرگ به نظر برسد، اما به لطف استفاده از حاشیه‌های کم و نمایشگر بی‌حاشیه، این گوشی بسیار خوش‌دست محسوب می‌شود. با توجه به این مساله، اگر یک گوشی هوشمند ۵ اینچی از زبان طراحی خانواده‌ی گلکسی اس بهره ببرد، اندازه‌ی بسیار کوچکی خواهد داشت. به همین خاطر و با توجه به اینکه شایعه‌ی موثقی پیرامون این موضوع مطرح نشده، عرضه‌ی چنین گجتی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

شایعات همچنان ادامه دارند

تا عرضه‌ی گلکسی اس ۹ فقط چند هفته زمان باقی مانده است و در طی این مدت می‌توانیم انتظار انتشار شایعات متعددی را داشته باشیم؛ شایعاتی که می‌توانند جواب بسیاری از پرسش‌های ما را در خود داشته باشند. با وجود اینکه برخی از این شایعات تا حد زیادی موثق محسوب می‌شوند، ولی برای دستیابی به پاسخ‌های نهایی، باید تا روز رونمایی این گوشی‌ها منتظر بمانیم.

 

منبع: tomsguide

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا قربانعلیزاده

    مجانی هم بدنش برش نمیدارم هرسال داره گوشی میده هرمدلش هم با مدل قبلی یه میلیون اختلاف قیمت داره خودم نوت ۴ دارم میخوام xz permium بگیرم به صرفه تر هم هست:/این قابلیت ۹۶۰فریم برثانیه رو هم از روی سونی کپی زده

  2. Avatar قاسم

    گوشی های جدید مفتشون هم گرونه
    اون بزرگواری که ۵ میلیون میده برای دوربین گوشی خب ۲ تومن یک dslr بخر عزیز دل
    هیچ نوآوری ندارند این گوشی ها
    فقط هر روز قیمت ها میره بالا هم به ریال هم به دلار
    چرا؟ چون شما میخرید
    خود سازنده گوشی ها هم انقدر گوشی نمیخرن که شما …
    بهرحال موفق باشید مصرف گرا های عزیز

  3. Avatar Next is Now

    ثانیه ها برای دیدن کهکشان جدید به شماره افتادن

    1. Avatar محمد...

      داداش شما همونی بودی ک میگفتی اگه سامسونگ دکمه هوم رو ورداره و ببره زیر تاچ اصلا نمیری سراغ سامسونگ پ چی شد حرفتو فراموش کردی یا نظرت عوض شد!؟؟؟

  4. Avatar علی فلاح

    اینجوری که گوشیا دارن ذره ذره قطره قطره پیشرفت میکنن و گوشیه هر سالی با ساله قبلش خیلی تفاوتی نداره به نظرم باید هر سه چهار سال یبار آدم گوشیشو عوض کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه