نگاهی به دوربین گوشی‌های سونی اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت

۱۲ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گوشی‌های سونی از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند و این شرکت با عرضه‌ی مدل‌های جدید این گوشی‌ها، امیدوار است که ورق برگردد و این گوشی‌ها تا حدی شکوه گذشته‌ی خود را به دست بیاورند. اما گوشی‌های سونی هرچقدر هم بی‌کیفیت باشند، کیفیت بالای دوربین‌های آن‌ها موضوعی غیرقابل کتمان محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع، در ادامه نگاهی به دوربین گوشی‌های اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت می‌اندازیم.

این دو گوشی با وجود تفاوت در قیمت و اندازه، از دوربین دقیقا یکسانی بهره می‌برند. سونی در مورد سیستم دوربین این گوشی‌ها تغییرات چندانی را اعمال نکرده و فقط به بهبودهای جزئی بسنده کرده است. سونی همچنان مصر به عدم استفاده از دوربین دوگانه است و به همین خاطر در این گوشی‌ها شاهد دوربین دوگانه نیستیم.

دوربین اصلی آن‌ها از نوع ۱۹ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.0 و دوربین سلفی آن‌ها هم از نوع ۵ مگاپیکسلی محسوب می‌شود. با توجه به عدم استفاده از دوربین دوگانه، سونی برای شبیه‌سازی حالت بوکه (مات کردن پس‌زمینه) به راه حل نرم‌افزاری روی آورده که گویا طبق بررسی‌های اولیه چندان قابل توجه نبوده است.

از دیگر مشخصه‌های مهم این دوربین باید به امکان فیلم‌برداری اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰p اشاره کنیم که ارتقای محسوسی نسبت به مدل قبلی این گوشی‌ها محسوب می‌شود. سونی با ارائه‌ی این مشخصه توانسته گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را پشت سر بگذارد که مجهز به قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۷۲۰p هستند.

به غیر از موارد ذکر شده، نباید امکان فیلم‌برداری HDR با رزولوشن ۴K را از قلم بیندازیم. در نهایت هم باید به اپلیکیشن ۳D Creator اشاره کنیم که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از چهره‌ی خود مدل سه‌بعدی ایجاد کنند. پیش از این کاربران برای استفاده از این مشخصه ناچار به استفاده از دوربین اصلی بودند، اما در گوشی‌های XZ2 و XZ2 کامپکت با استفاده از دوربین سلفی هم می‌توان چنین اسکنی را انجام داد.

 


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه