این پورشه کلاسیک با قیمت ۱.۸ میلیون دلار به حراجی می‌رود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید شما هم با اولین نگاه به این تصویر، به یاد یکی از مدل‌های کلاسیک فراری مثل ۲۷۵GTB/4 و ۲۵۰GTO افتاده باشید، اما این اتومبیل یکی از مدل‌های کلاسیک پورشه است. پورشه ۹۰۴ یکی از به‌یادماندنی‌ترین خودروهای تولید شده‌‌ی پورشه است که در سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ میلادی تولید شد.

این خودرو برای بسیاری بیشتر با نام Carrera GTS شناخته شده است. این اتومبیل به عنوان یک ماشین مسابقه‌ای دست‌ساز با مجوز تردد در خیابان ساخته شد. برخلاف وزن سنگین ۲ تنی، پورشه ۹۰۴ مشخصات نسبتا خوبی داشت. ضریب درگ برای آیرودینامیک این خودرو ۰.۳۴ اعلام شد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تخت با حجم ۲ لیتری این پورشه می‌توانست حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار در ۷۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی این خودرو را همراهی می‌کرد.

نتیجه‌ی این اعداد و ارقام، شتاب صفر تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۶ ثانیه‌ای شد. حداکثر سرعت پورشه ۹۰۴ حدود ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شد.

در طول دو سال، تنها ۱۰۶ دستگاه از این اتومبیل تکرارنشدنی ساخته شد. حالا قرار است تا هفته‌ی دیگر، یکی از خودروهای تولید شده پورشه ۹۰۴ با قیمت ۱.۸ میلیون دلار به حراجی برود.  در نظر داشته باشید با همین مبلغ می‌توان بوگاتی ویرون ۱۰۰۰ اسب‌بخاری تهیه کرد. حتی با هزینه‌ی خیلی کم‌تر هم می‌توان خودروهای اسپرت، سوپراسپرت و لوکس جدیدتری مثل پاگانی زوندا و بسیاری از مدل‌ لامبورگینی را خرید.

شما نظرتان درمورد خرید اتومبیل‌های کلاسیک و ارزشمند با مبلغ بالا چیست؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه