نیسان سرنا، نخستین ماشین خودران ژاپنی

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خودروسازان ژاپنی تا به حال علاقه‌ی زیادی به ساخت ماشین‌های خودران نشان نداده بودند. حالا اولین شرکت ژاپنی که پایش را در این عرصه گذاشته، نیسان است که می‌خواهد در مدل سرنا، بعضی از قابلیت‌های رانندگی خودکار را ارائه دهد.

قرار است تا پایان آگوست امسال نیسان در نسل پنجم خودروهای سری سرنا قابلیت ProPILOT را اضافه کند. با این حال سرنا فقط مخصوص بازار ژاپن ساخته می‌شود و از سال ۲۰۱۷ این قابلیت را در مدل قشقایی به کار می‌گیرد.

این خودرو به طور کامل خودران نیست و از یک دوربین برای جمع‌آوری اطلاعات از علائم جاده و دیگر خودروها استفاده می‌کند تا نقشه‌ای سه بعدی از راه بسازد. راننده سرعت دلخواه حرکت را مشخص می‌کند و سپس خودرو همواره فاصله‌ی مطمئن از خودروی جلویی را حفظ می‌کند و در ضمن همیشه در وسط لاین اتوبان باقی می‌ماند. همچنین اگر خودروی جلویی ترمز کرد و متوقف شد، نیسان سرنا هم ترمز می‌کند.

فعلا این سیستم برای حرکت در یک لاین اتوبان طراحی شده ولی نیسان می‌گوید تا سال ۲۰۱۸ خودروهایش می‌توانند در صورت لزوم در اتوبان لاین حرکت را عوض کنند. در ضمن قرار است تا سال ۲۰۲۰ فناوری خودران نیسان بتواند از پس خیابان‌های شلوغ شهر هم برآید.

serena3

منبع: Gizmag
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. آرمین

    باریکلا به نیسان و باریکلا به تکنولوژی برتر ژاپن….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه