نیسان وانت با اتاق جدید در راه است!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر پروژه اتاق جدید وانت نیسان شرکت زامیاد گفت: به منظور افزایش کیفیت محصول راهبردی خود و نیز تحقق انتظارات مشتریان و رعایت الزامات سازمان استاندارد، پروژه به روز رسانی وانت نیسان با همکاری مرکز تحقیقات و شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا و با بهره گیری آتی از ظرفیت سایر سازندگان داخلی شروع شد.

به گزارش سایپا نیوز؛ اصغر رمضانی گفت: وانت نیسان زامیاد از دیرباز با مزیت هایی چون توان حمل بار بالا و قیمت رقابتی در بازار ایران شناخته شده که سعی داریم علاوه بر ارتقای موتور که پروژه آن از طریق شرکت مگاموتور آغاز شده، پروژه تغییر کامل کابین و اتاق بار آن را نیز همزمان اجرا کنیم.

سایپا قصد دارد تا پروژه تغییر کامل کابین و اتاق بار نیسان وانت را همزمان اجرا کند.

وی در مورد مشخصات این پروژه افزود: فضای داخل کابین از لحاظ ارگونومی بسیار مناسب طراحی شده و ظاهر و نمای بیرونی آن، چشمگیر و مطابق با خودروهای هم رده روز دنیا خواهد بود و اتاق بار جدید نیز دو جداره خواهد شد. رمضانی از تمهیدات شرکت زامیاد برای ارتقاء ایمنی در وانت نیسان به روز شده خبرداد و تاکید کرد: برخی از استاندارد های جدید مربوط به استحکام کابین و حفاظت سرنشینان بوده که در فاز طراحی خودرو و قطعات آن مدنظر قرار گرفته است.

ماشینی که به اسم نیسان وانت یا همان نیسان آبی می‌شناسیم، نیسان جونیور نسل سوم است. این خودرو اولین بار در سال ۱۹۷۰ میلادی یعنی بیشتر از ۴۰ سال پیش معرفی شد. خیابان‌های کشور ما هم‌اکنون میهمان چنین خودروی بسیار قدیمی هستند و حالا زمزمه‌هایی از بازتولید نمونه تغییریافته این خودرو شنیده می‌شود.

مدیر پروژه وانت جدید زامیاد اضافه کرد: همچنین به منظور پیشگیری از بروز تصادفات و کاهش آسیب به سرنشینان بر اثر تصادف احتمالی، در طراحی ها اقدامات مناسبی لحاظ شده است.وی با اشاره به تصویب استانداردهای جدید تولید خودرو که از دی ماه سال آینده به اجرا در می آید خاطر نشان کرد: در وانت به روز شده نیسان زامیاد، علاوه بر رعایت استانداردهای فعلی، پیش بینی لازم به منظور برآورده سازی تمامی الزامات آتی نیز انجام شده است.

نظر شما درمورد اتاق به‌روز شده‌ی نیسان وانت چیست؟ آیا با اعمال تغییرات روی این خودرو، می‌تواند باعث بالا رفتن ایمنی و کارایی این خودروی قدیمی شود؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    یعنی بعد از این همه سال هنوز متوجه نشدید نیاز به تغییر اساسی وجود داره.یه اصلاح بنیادی.مردم ما هم حق دارن خودروی خوب و با کیفیت داشته باشند.

  2. Avatar یزدان

    یه روزی داشتن پیکان اتاق جدید هم می ساختن ! تازه سال ۹۰ پراید رو فیس لیفت کردن ولی به جز بی کیفیت تر شدن داشبورد دیگه چه تغییری کرد ؟! زه رو هم که برداشتن

    آقا ۴۰ سال برای آدم هم عمر زیادی دیگه چه برسه برای یه ماشین که تو اروپا هر ۳ سال مدل بعدی معرفی میشه ! یعنی اگه ما الان نسل بعدی نیسان رو معرفی کنیم ۱۳ مرتبه عقب تر از اروپا هستیم و این فقط بخواطر مدیریت ضعیف و انحصار سایپا و ایران خودرو هست ، می خوام بدونم اگه بازار انحصاری نبود این محصول””” راهبردی””” باز هم قیمت رقابتی داشت ؟؟

    این مدل ها ( نیسان ، زامیاد۲۴ ، پادرا ، شوکا، زامیاد ۲۸ ) درست مثل تیپ های مختلف پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ و ۱۳۲ و ۱۴۱ و ۱۵۱ فقط قیافشون فرق میکنه ، یه موتور حجیم ۸ سوپاپ که با اون همه حجمش قدرتش به ۱۰۰ اسب نمیرسه ! دارن
    وفقط تو جاده زور میزنن و تازه دلشون خوشه که ۲.۱ تن بار میبره قافل از اینکه با این حجم توی تکنولوژِ جدید تر و تعداد سوپاپ بیشتر حتی شاید بشه یه کامیون ردیف کرد.

  3. Avatar شهاب

    یه سری از دوستان از روی بی اطلاعاتی نظرات شدیدی میدن، پلت فرم که قدیمیو جدید نداره عزیز من!!!فکر کنم اول باید معنی پلت فرم یاد بگیریم ما!
    به نظر من هرچی که باشه بهتر از تولید خودشه! یکم بروزتر، یکم ایمن تر، این که اتفاق بدی نیس، شورلت هم میخواد وانت ۴۰ سال پیشو باز تولید کنه، این یعنی محصول نهاییبد میشه؟ یا حداقل اینطوری بگیم: وانت۴۰ سال پیش با محصول باز طراحی شده فرقی نداره؟!
    دارن موتورو بهبود میدن، بدنه هم باز تولید میشه، امکانات ایمنی هم افزایش پیدا میکنه، این کاریه که همه خودرو سازا با محصولاشون میکنن خیلی منطقیه که! البته خیلی دیر به این فکر افتادن ولی خوب در هر صورت داره اتفاق میفته و این اصلا بد نیست، یکم منطقی باشیم

  4. Avatar حسین

    سلام
    اگه با شرکتهایی مثل فورد یا تویوتا که از برند های مطرح خودرو سازی در زمینه خودروهای باری هستش همکاری داشته باشه ارزشش داره دربارش مقاله نوشت یا نظر مردم را پرسید ولی اگه بدنشو مثله پراید دوتا چراغ میخواد عوض کنه و موتورشو مثل پژو روآ که موتور پیکان بود را که میگفتن موتورش تقویت شده بسازن که صد در صد همینطور هستش بدرد نمیخوره چون آشغال میشه و هست ویه تقاضا از دیجی کالای عزیز در مورد مقاله های این چنینی .خواهشا مردم را انقدر بچه فرض نکنید که بیان در مورد این ضایعات ها نظر بدن ارزش نداره .اگه بی ام دبلیو یا بنز باشه اره خوبه ولی سایپا یا ایران خودرو بی بخار نههههه.الان ۲۰۱۷ هستیم باید ماشین ۴۰ساله پیشو وصله پینه کنن بدم به مردم اقساطی بخرمون.

  5. Avatar احمد سودانی

    مطمئنابعد پراید نیسان بدترین ماشین در حال ساخت در ایران هست باز تولیدش یعنی در جا زدن در صنعت خودرو سازی که چند سالی هست که گریبان گیر صنعت خودروسازی شده است عدم بکار گیری دانش و توانایی بومی و حمایت از آن نتیجش همینه که می بینید تولید بی کیفت محصول از رده خارج شده با رنگ و لعاب دیگر

  6. Avatar محمدرضا انصاری اشلقی

    چه فایده! حیف از وقت که برای نوشتن نظر بگذاری ولی نظرات یا تایید نمیشه یا ساعتها بعد تایید میشه

  7. Avatar Amirhosein

    سلام خسته نباشید.
    این فکری کاملا احمقانست چون این پلتفرم قدیمیه هر چقدرم که تغییرات بدن بازم یک پلتفرم قدیمیه واقعا برای خودروساز های نادونمون متاسفم بجای یه فکر اساسی هر روز از قبل بد تر میشن بی عرضه ها.

  8. Avatar yaser

    سلام ، قطعا خیر . فقط اتاق تغییر کنه کافی نیست ، خود خودره هم از لحاظ فنی نیازمند تغییرات گسترده ایست . مثلا این خودرو به خاطر اینکه خودروی حمل بار است ، گیربکس در حالت سنگین طراحی شده – یعنی چه بار داشته باشد و یا خالی از بار باشد در مصرف سوخت خودرو تفاوتی ندارد . گیربکس باید دو حالته طراحی شود ( سبک – سنگین ) .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه