هاسبرو و ایندی‌گوگو ایده‌‌‌های جدید بازی رومیزی را جذب می‌کنند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

با این‌که این‌روزها تجربه‌ی انواع بازی به صفحه‌نمایش‌ کامپیوتر، موبایل و انواع مانیتورها منتقل شده و رواج بازی‌های رایانه‌ای هرروز بیشتر می‌شود، هنوز هم برای خیلی از ما تمایل عجیبی به بازی‌های سنتی وجود دارد؛ بازی‌های کارتی، روی کاغذ یا پلاستیکی.

شرکت هاسبرو، غول بزرگ بازی‌های سنتی رومیزی برای این میل مشترک ایده‌های جدیدی در سر می‌پروراند. درواقع این‌بار خالق بازی‌های محبوبی مثل مونوپلی و Trivial Pursuit به فکر جذب ایده‌های جدید برای بازی‌های رومیزی است.

به‌همین‌خاطر با ایندی‌گوگو (سایت فعال در حوزه‌ی جذب سرمایه‌های مردمی) وارد همکاری شده تا یک رقابت آزاد را برای کشف و انتشار ایده‌های جدید بازی رومیزی از سوی کاربران ترتیب دهد. برای شرکت در این رقابت که با عنوان «بهترین بازی‌های آینده در بهار ۲۰۱۶» برگزار می‌شود، همه‌ی طراحان علاقه‌مند از کانادا،‌ آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا می‌توانند طرح‌های خود را به‌صورت آنلاین تا ۲۶ اردیبهشت (۱۵ می) ارسال کنند.

هاسبرو، خالق بازی‌های محبوبی مثل مونوپلی، این‌بار به فکر جذب ایده‌های جدید برای بازی‌های رومیزی است.

طراحان اصلی بازی‌های هاسبرو همه‌ی آثار ارسالی را بررسی کرده و ۱۵ اثر را بر اساس معیارهای بصری، حرکتی و البته خط داستانی بازی انتخاب می‌کنند. سپس مدل‌های اولیه‌ای از این ایده‌ها ساخته می‌شود تا داوری شوند و از بین آن‌ها پنج بازی به مرحله‌ی نهایی راه پیدا کنند.

هاسبرو به طراحان هریک از این ایده‌ها ۲۰۰۰ دلار پرداخت کرده و کمک می‌کند در ایندی‌گوگو یک کمپین تشکیل دهند تا کمک‌‌های مردمی را جذب کنند. هاسبرو همچنین در طول فرآیند مسابقه برگزیدگان را راهنمایی کرده و در نهایت به برنده‌ی اصلی ۲۵۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد. جایزه‌ی برنده محدود به این مقدار پول نقد نیست و شامل بازدید و گردش در محوطه‌ی شرکت هاسبرو و البته شانس انتشار بازی‌اش هم می‌شود.

سال گذشته هم رقابتی شبیه به این برگزار شده بود اما تنها طراحان آمریکایی واجد شرایط شرکت در آن بودند.  بازی Mr Toast Card Game برنده‌ی رقابت‌های دور قبل بود که توسط دن گودسل (Dan Goodsell) طراحی شده و بعدا هاسبرو از آن رونمایی کرد.

امسال وقتی خبر مشارکت ایندی‌گوگو با هاسبرو منتشر شد، مایه‌ی تعجب خیلی‌ها شد. چرا که این شرکت احتمالا بودجه‌ی کافی برای برگزاری چنین مسابقه‌ای را دارد و به نظر نمی‌رسید که نیاز به جذب کمک‌های مردمی (Crowdfunding) باشد.

به‌هرحال استفاده از این روش در چنین رقابت‌هایی چندان هم غیرمعقول نیست. به‌خصوص که این روش می‌تواند ابزاری باشد برای سنجش میزان علاقه‌ی مردم. این همان روشی است که بازی‌هایی مثل Zombicide: Black Plague و Exploding Kittens را به وجود آورده.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه