هدست جدید PS4 صدای سه‌بعدی دارد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سونی در تابستان سال جاری، از هدست جدیدی برای کنسول پلی‌استیشن۴ رونمایی کرده بود. هدست Platinum Wireless روی  کنسول پلی‌استیشن۴ و هم‌چنین هدست واقعیت مجازی PlayStation VR کار می‌کند. این مدل، درست مثل هدست گلد پلی‌استیشن، از میکروفون‌هایی که نویز را حذف می‌کنند استفاده می‌کند و مثل همان هدست، صدای مجازی ۷.۱ کاناله دارد.

بخش مسخره‌ی هدست Platinum Wireless، خاموش شدن قابلیت صدای سه‌بعدی آن در حالت بی‌سیم است.

با این حال، هدست Platinum Wireless تکنولوژی صدای سه‌بعدی PlayStation VR را هم در خودش جای داده است؛ یعنی می‌توانید مثل زمانی که هدست واقعیت مجازی سونی را روی سر گذاشته‌اید، صدا را به صورت سه‌بعدی بشنوید. در حال حاضر، هیچ کدام از بازی‌های پلی‌استیشن۴ از صدای سه‌بعدی پشتیبانی نمی‌کنند. قرار است استودیوی بازی‌سازی «ناتی‌داگ»، بازی آنچارتد ۴ را با قابلیت پخش سه‌بعدی صدا، بروزرسانی کند.

wirelessplatinumps4

برخی از بازی‌هایی که در آینده از قابلیت صدای سه‌بعدی استفاده خواهند کرد، Days Gone و Uncharted: The Lost Legacy هستند. بازی‌های بیشتری هم قرار است در آینده پشتیبانی از صدای سه‌بعدی را اضافه کنند. سونی در توضیح قابلیت صدای سه‌بعدی گفته است: “این قابلیت صدا را طوری شبیه‌سازی می‌کند که تصور می‌کنید از جهت‌های مختلف، صدا به گوش شما رسیده است؛ درست مثل واقعیت.”

بخش مسخره‌ی هدست Platinum Wireless، خاموش شدن قابلیت صدای سه‌بعدی آن در حالت بی‌سیم است. یعنی اگر می‌خواهید صدای سه‌بعدی بشنوید، باید هدست را با یک جک ۳.۵ میلی‌متری متصل کنید. هدست در همه‌ی حالت‌های دیگر روی پلی‌استیشن۴ به صورت بی‌سیم کار می‌کند، اما صدای سه‌بعدی آن غیر فعال است.

می‌توانید در ادامه، ویدیویی که سازندگان آنچارتد ۴ برای معرفی قابلیت صدای سه‌بعدی ساخته‌اند را ببینید.

هدست Platinum Wireless در ماه ژانویه‌ی سال آینده‌ی میلادی، یعنی دی ماه سال جاری، با قیمت ۱۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Ps id: kingx_xR6

    با هر هدستی حتی با هنز فری میشه صدا هارو جدا کرد این یکی از قابلیت هایps4این صدارو واضح تر به پلیر میده و تو بازی های ۳D صدارو ۳D,میده

  2. مهدی

    جناب سلام. می خواستم بدونم الان من ی هدست استیل سریز مدل sibria650 دارم و برای بازی های مولتی ازش راضیم ولی ی سری مشکلات داره مثل صدای بازی و گپ و چون با هم تو هدفون میاد قاطی میشه و وضع افتضاحی درست میشه و نمیتونمصدای هرکدومشونو جدا کم یا زیاد کنم و ی مشکل دیگه ی این هدستم میکرفون ضعیفش هست .میخواستم بدونم ک خرید این هدست بدرد بازی های مولتی میخوره و تمام نیازهای لازم برای گرفتن صدای پا رو بهم میده یا نه و این مشکلاتی هم ک گفتم در این هدست حل میشه؟

  3. محمد

    سلام من امروز میخوساتم برم گلد بگیرم که این رو خوندم میشه راهنمایی بکنید الان کدومش بهتره ؟ در آینده بازیا با قابلیت ۳D میان ؟ و اینکه برای ۳D باید سیم وصل بشه به کنسول ؟ -__- شاید مسخره باشه ولی طول سیم چقدره ؟

  4. سهراب

    واقعا سونی برگشته به روزگار اوج خودش…
    سامکپ و کپل دارند حرص میخورند…

  5. hesam

    آقای میرزایی کدوم یک از اینها مقرون به صرفه تر هستن؟ گلد یا پلاتینیوم؟ چقدر با هم تفاوت دارن؟

    1. هر دو هدست Wireless Gold و Platinum Wireless صدای ۷.۱ کاناله مجازی ارایه می‌دهند. هر دوی آن‌ها بی‌سیم و با یک دانگل به PS4 متصل می‌شوند و هر دوی آن‌ها هم از یک اپ روی کنسول استفاده می‌کنند.
      تفاوت این دو هدست، فقط قابلیت صدای سه‌بعدی روی هدست Platinum Wireless است. در حال حاضر، هیچ بازی روی پلی‌استیشن صدای سه‌بعدی ندارد. آنچارتد ۴ هم قرار است آپدیت شود تا صدای سه‌بعدی به آن اضافه شود. قابلیت صدای سه‌بعدی هم که در حالت بی‌سیم کار نمی‌کند.
      باید به این موضوع نگاه کنید که آیا ۵۰ دلار بیشتر، به خاطر ظاهر قشنگ‌تر مدل Platinum می‌ارزد یا نه وگرنه قابلیت‌ها که فرقی ندارند.

      1. hesam

        یعنی روانی این حرکتتم که کامنتارو جواب میدی. مرسی

      2. خواهش.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه