همه‌ی آنچه در TGS 2016 گذشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

نمایشگاه بازی توکیو یا همان Tokyo Game Show، هر ساله با هدف نمایش و معرفی بازی‌های سرزمین آفتاب تابان، در پایان تابستان برگزار می‌شود. مثل سال‌های گذشته، امسال هم با نمایشگاهی پربار و خوب، البته برای طرفداران بازی‌های ژاپنی طرف بودیم.

پیش از شروع TGS 2016، شرکت سونی کنفرانس سالانه‌اش را به مناسبت این نمایشگاه برگزار کرد. در این کنفرانس، بازی‌ها و سخت‌افزارهای جدیدی دیدیم. انتظارات‌مان از کنفرانس سونی بسیار بیشتر بود، اما در نهایت به آنچه دیده بودیم رضایت دادیم. تمام آنچه در کنفرانس TGS 2016 سونی گذشت را می‌توانید از این جا دنبال کنید.

شرکت‌های بازی‌سازی مختلف، از اسکوئرانیکس گرفته تا Atlus و سگا، هر کدام برای خودشان مراسم‌های جداگانه‌ای داشتند. این مراسم‌ها آنقدر پربار بودند که در تمام طول نمایشگاه، از صبح شروع می‌شدند و تا پایان ساعت کاری نمایشگاه، ادامه پیدا می‌کردند.

yakuza6-1

یکی از اولین خبرهایی که در نمایشگاه شنیدیم، خبر رونمایی از تاریخ عرضه‌ی بازی Nioh بود. این بازی سامورایی را سازندگان «نینجا گایدن» می‌سازند و انتظارات‌مان از آن بسیار بالا است. بد نیست نگاهی به پیش‌نمایش Nioh بیاندازید. یک تریلر جدید هم در طول نمایشگاه TGS 2016 از Nioh منتشر شد که دیدن‌اش حالی از لطف نیست.

ps4-slim-ffxv-luna-edition-1

خبر بعدی را هم مثل Nioh، برای اولین بار در کنفرانس سونی شنیده بودیم. شرکت اسکوئرانیکس از یک پلی‌استیشن۴ اسلیم با طرح «فاینال فانتزی ۱۵» رونمایی کرد. می‌توانید تصاویر پلی‌استیشن۴ اسلیم مدل Luna Edition را از اینجا ببینید.

خبر سخت‌افزار فقط هم به پلی‌استیشن۴ اسلیم منتهی نمی‌شد، سونی هم‌چنین از رنگ‌های جدید کنسول دستی‌اش رونمایی کرد. رنگ‌های جدید پلی‌استیشن ویتا در قالب تریلری از اینجا قابل نمایش هستند.

نمایشگاه TGS 2016 رسما آغاز به کار کرده بود و تریلرهای مختلف بازی‌ها، یکی پس از دیگری به نمایش در می‌آمدند. یکی از بهترین نمایش‌های توکیو گیم شو امسال، به «رزیدنت اویل ۷» (Resident Evil 7) برمی‌گردد. این بازی با دمویی جدید به TGS 2016 آمده بود. تریلر رزیدنت اویل ۷ بسیار ترسناک و عجیب بود و پیشنهاد می‌کنیم آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

resident-evil-7-1

به غیر از رزیدنت اویل ۷، شرکت کپ‌کام هم‌چنین خبر از ساخت یک فیلم انیمیشنی جدید از روی رزیدنت اویل داد. این فیلم Resident Evil: Vendetta نام دارد و قرار است سال آینده منتشر شود.

تریلرهای جدید، به ترتیب از بازی‌های The Last Guardian و Berserk منتشر شدند. بازی Berserk مستقیما از روی انیمه‌ی آن ساخته می‌شود و روندی شبیه به مجموعه بازی‌های Dynasty Warriors دارد.

اسکوئرانیکس که تا دو ماه دیگر، فاینال فانتزی ۱۵ (Final Fantasy XV) را روی پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد کرد، نمایشی شگفت‌انگیز از این بازی در TGS 2016 داشت. حتی اگر هم نمی‌خواهید ویدیوهای روند بازی فاینال فانتزی ۱۵ را ببینید، حتما تریلر جدید آن را تماشا کنید و تصاویرش را ببینید.

finalfantasyxv-1

طرفداران مجموعه بازی‌های «دیجیمون» هم در طول نمایشگاه بازی توکیو، این خبر را شنیدند که قرار است بازی Digimon World: Next Order نسخه‌ی انگلیسی داشته باشد. این بازی یک نقش‌آَفرینی است و در زمستان امسال، به پلی‌استیشن۴ می‌آید. می‌توانید تریلر و تصاویر Digimon World: Next Order را از اینجا ببینید.

علاقه‌مندان به مجموعه بازی‌های «تکن» (Tekken) هم سرشان بی‌کلاه نماند. شرکت بازی‌سازی باندای نامکو در طول توکیو گیم شو، تریلری بسیار خوب از تکن ۷ منتشر کرد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را ببینید.

tekken7-1

«یاکوزا ۶» (Yakuza 6) دقیقا سال گذشته و در کنفرانس سونی برای اولین بار رونمایی شده بود. در طول سال گذشته، تریلرها و تصاویری از این بازی دیده بودیم، اما هیچ‌کدام به نمایش این بازی در TGS 2016 نمی‌رسند. تصاویر و تریلر این بازی فوق-ژاپنی را از مطلب‌اش ببینید.

تمام نمایش‌های توکیو گیم شو امسال هم خوب از آب در نیامدن بودند. برای مثال، برای اولین بار روند بازی Metal Gear Survive را دیدیم؛ بازی‌ای که همه چیزش را از قسمت پنجم متال گیر دزدیده است و هیچ چیز جدیدی برای ارایه ندارد. خودتان روند بازی Metal Gear Survive را ببینید و قضاوت کنید.

هیدئو کوجیما هم برای اینکه کمی اعصاب‌مان را آرام کند، کم و بیش و بسیار مبهم، از بازی بعدی‌اش صحبت کرد. کوجیما در مصاحبه‌ای که در طول توکیو گیم شو کرده بود، گفت که احتمالا Death Stranding تا قبل از سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

berserk-1

نمایشگاه TGS 2016 در مقایسه با سال گذشته، بازدیدکننده‌های بیشتری داشت. طبق آمار اریه شده از سوی سازمان سرگرمی‌های کامپیوتری ژاپن، ۲۷۱ هزار و ۲۴۴ نفر از نمایشگاه امسال بازدید کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، چند هزار نفری بیشتر است.

می‌توانید تمام خبرهای مربوط به Tokyo Game Show 2016 را از اینجا دنبال کنید.

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه