همکاری‌ اپراتورهای مخابراتی ایران با نوکیا و آلکاتل

۵ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است امروز چهارسند همکاری میان کشورهای ایران و فنلاند در جریان سفر رییس جمهور این کشور به ایران امضا شود. روز گذشته هم محمود واعضی با کای‌ موکالین وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند در حضور شرکت‌های ایرانی و فنلاندی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هیأتی اعزامی از کشور فنلاند به منظور هماهنگی برای سفر رئیس‌جمهور فنلاند به ایران دیدار کرد. محمود واعظی با کای‌ موکالین وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند در حضور شرکت‌های ایرانی و فنلاندی دیدار کرد. در این دیدار، پس از معرفی شرکت‌های حاضر، آمادگی اپراتورهای تلفن همراه اول، ایرانسل و رایتل و شرکت‌های شاتل و مبین برای همکاری با شرکت‌های فنلاندی اعلام شد.

در این دیدار اعلام شد که نوکیا از یکسال پیش با همراه اول و ایرانسل همکاری دارد و اخیرا که نوکیا شرکت آلکاتل را خریداری کرده آلکاتل نیز علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های ایرانی است. وزیر ارتباطات در این دیدار با اشاره به خریداری آلکاتل از سوی نوکیا گفت:‌ با این اقدام فعالیت نوکیا برای همکاری جامع‌تر خواهد شد و سندی که فردا درباره آی‌سی‌تی بین دو کشور به امضا می‌رسد، در توسعه بیشتر روابط بخش خصوصی میان ایران و فنلاند مؤثر خواهد بود. به گفته واعظی، وزارت ارتباطات از توسعه همکاری‌های ایران و فنلاند حمایت می‌کند.

واعظی در این دیدار تأکید کرد: مذاکرات انجام شده بین شرکت‌های ایرانی و فنلاندی بدون روابط بانکی امکان‌پذیر نیست، اگرچه بر آن اصرار نداریم، زیرا در این برهه زمانی شرکت‌های ایرانی با پیشنهادات بسیاری روبه‌رو هستند و همکارانی را انتخاب می‌کنند که بیشتر خواسته‌هایشان را برآورده کنند.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه