همکاری اکتیویژن و فیسبوک برای پخش‌زنده‌ی مسابقات eSport

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) برای اینکه مسابقات eSport را بیش از پیش بین مردم محبوب کند، قصد دارد این مسابقه‌ها را به صورت زنده در فیسبوک هم پخش کند.

شرکت اکتیویژن بلیزارد تاکنون مسابقه‌های eSport خودش را از طریق سایت‌های Twitch و یوتیوب به صورت زنده پخش می‌کرد؛ اما این شرکت میزان فعالیت خودش را گسترش داده تا این مسابقه‌ها را در فیسبوک هم پخش کند.

اکتیویژن بلیزارد امروز اعلام کرد که همکاری جدیدی را با فیسبوک آغاز کرده تا مسابقات eSport را به صورت زنده برای علاقه‌مندان پخش کند. این پخش زنده از طریق پلتفرم MLG.TV امکان پذیر می‌شود که شرکت اکتیویژن آن را در دی ماه سال گذشته خریداری کرد.

فیسبوک درباره‌ی این همکاری گفت:” فعالیت در حوزه‌‌ی eSport باعث به وجود آمدن فرصت‌های بیشتری می‌شود و این موضوع برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. همکاری ما با اکتیویژن در ابتدا برای بازی‌ «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» (Call of Duty: Black Ops 3) خواهد بود. مسابقات این بازی در تاریخ ۲۱ خرداد ماه برگزار می‌شود.”

شرکت اکتیویژن تا این لحظه فعالیت‌های زیادی در زمینه‌ی جذب مخاطب‌های جدید برای تماشای eSport‌ کرده است. از بین این فعالیت‌ها می‌توان به وارد کردن تماشاچیان در جریان بازی اشاره کرد. البته «مایک سپسو» (Mike Sepso) بنیان‌گذار سازمان MLG هم دراین‌باره گفته:” براساس آزمایش‌های ما، همکاری با فیسبوک باعث می‌شود که بتوانیم مخاطب‌های بیشتری به‌دست بیاوریم و این حوزه را به افراد بیشتری معرفی کنیم.”

COD-esport-2

اکتیویژن درکنار اعلام این خبر، ابزاری را هم برای پخش زنده‌ی مسابقات eSport معرفی کرد. این ابزار جدید Enhanced Viewer Experience یا EVE نام دارد. این ابزار باعث می‌شود که بیننده‌ها بتوانند آمار و ارقامی که گیمرها از خودشان در جریان مسابقه به جای می‌گذارند را مشاهده کنند. همچنین از این به بعد خبرهای جدیدی درباره‌ی مسابقه‌های eSport در MLG.tv قرار می‌گیرد.

بعید نیست که تا چند سال دیگر شرکت اکتیویژن سرویس MLG.tv را به شبکه‌ای مانند ESPN‌ تبدیل کند.

‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه