هندوستان ۱۵۰ هزار روستا را مجهز به اینترنت می‌کند

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کشور هندوستان بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر اینترنت دارد. با این حال، این رقم برای مسوولان هندوستان کافی نیست و «نارندرا مودی»، نخست وزیر هندوستان، گفته که سخت مشغول کار است تا ۱ میلیارد دیگر از جمعیت هندوستان را هم به کاربران اینترنت تبدیل کند.

دولت نارندرا مودی در حال حاضر برنامه‌های زیادی برای آوردن اینترنت پرسرعت به ۱۵۰ هزار روستای هندوستان تدارک دیده است. این خبر را وزیر تجارت هندوستان اعلام کرده است.

وزیر تجارت هندوستان می‌گوید که دولت آن‌ها قرار است ۱۰۰ میلیارد روپیه، یعنی چیزی حدود ۱.۴ میلیارد دلار را برای آوردن اینترنت به روستاها هزینه کند.

«آرون جایتل» می‌گوید که مهم‌ترین موضوع در ارایه‌ی اینترنت، قیمت آن است؛ طوری که همه باید بتوانند از اینترنت استفاده کنند. وزیر تجارت هندوستان می‌گوید که دولت آن‌ها قرار است ۱۰۰ میلیارد روپیه، یعنی چیزی حدود ۱.۴ میلیارد دلار را برای آوردن اینترنت به روستاها هزینه کند. دولت هندوستان هم‌چنین برنامه دارد تا ۱۰۰۰ روستا را در مجهز به وای-فای رایگان کند.

شرکت‌ها و کشورهای مختلفی سعی کرده‌اند تا جمعیت میلیاردی هند را به اینترنت متصل کنند. برای مثال، فیس‌بوک سعی کرد تا طبق پروژه‌ی Free Basics اینترنت را به هندوستان بیاورد، اما دولت هندوستان با توجه به اینکه سرویس فیس‌بوک، قانون «بی‌طرفی اینترنت» را زیر پا می‌گذاشت، از حضور فیس‌بوک در هندوستان جلوگیری کرد.

گوگل با همکاری اپراتورهای هندوستان، اخیرا اقدام به مجهز کردن ایستگاه‌های قطار به وای-فای مجانی کرده است.

منبع: Cnet

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه