هواپیماهای مسافربری فراصوت به آسمان بازمی‌گردند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواپیمای فراصوت

ناسا پروژه‌های هواپیماهای سری X-plane را با جدیت پیش می‌برد. این سازمان اولین قرارداد برای طراحی نمونه‌ی اولیه یک جت مسافربری فراصوت را امضا کرده است. «چارلز بولدن»، یکی از مسئولان ناسا در جریان رویدادی در فرودگاه ملی «رونالد ریگان» اعلام کرد که تیمی به سرپرستی شرکت «لاکهید مارتین» طراحی‌های ابتدایی را برای نمایش این هواپیما انجام می‌دهد.

هدف این قرارداد ۲۰ میلیون دلاری این است که از پژوهش‌های امکان‌سنجی که ناسا انجام داده، برای احیای مجدد هواپیمای غیرنظامی فراصوت استفاده شود. این تیم باید طرح‌های اولیه را برای نمایش یک هواپیمای سرنشین‌دار آماده کند. در این هواپیما از بدنه، بال و موتوری با طراحی جدید استفاده می‌شود.

در حال حاضر، وظیفه تیم لاکهید این است که تجهیزات مورد نیاز، مشخصات و طراحی اولیه را تعیین کند. علاوه بر این، این تیم سندی را می‌نویسد تا در آن جزییات دقیق طراحی برای ساخت و آزمایش هواپیما را توضیح دهد. علاوه بر این، این هواپیما باید در تونل باد هم آزمایش شود.

«جایوان شین»، معاون ماموریت تحقیقاتی مکانیک پرواز ناسا می‌گوید: «توسعه، ساخت و آزمایش پرواز یک هواپیمای X-plane فراصوت و بی‌صدا قدم منطقی بعدی ما است تا امکان سفرهای فراصوتی در این صنعت را برای عموم مردم فراهم کنیم.»

منبع: New Atlas

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه