هواوی در حال ساخت سیستم عامل جایگزین اندروید است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هواوی این روزها تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در سراسر جهان شده است. تولیدات این شرکت از شرق دور تا قاره‌ی امریکا فروخته می‌شوند و به خاطر نوآوری‌های جذابی که ارائه می‌کند در سراسر جهان به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. اما خطر بزرگی تولیدات این شرکت را تهدید می‌کند. هواوی طی چند ماه گذشته در ایالات متحده با اتهام دور زدن تحریم‌ها و ارائه‌ی فناوری و محصولات خاص به کشورهای شامل تحریم مواجه شده و ممکن است مجوز استفاده از سیستم عامل اندروید را برای محصولات خود از دست بدهد.
به گزارش خبرگزاری‌ها هواوی تصمیم گرفته در صورت بالا رفتن احتمال لغو مجوز استفاده از اندروید، سیستم عامل تلفن همراه خود را توسعه داده و به زودی گوشی‌هایی مبتنی بر این سیستم عامل به بازار عرضه کند. این احتمال تنها شامل هواوی نیست و شرکت‌های دیگر چینی که در تولید محصولات مخابراتی فعالیت می‌کنند مانند ZTE را هم درگیر کرده است. شرکت ZTE پیش از این شامل جرایم ناشی از دور زدن تحریم شده بود و از هفت سال پیش نمی‌تواند قطعات تولیدی خود را در ایلات متحده به فروش برساند. بر همین اساس ممکن است این ممنوعیت به این معنی باشد که گوگل در آینده‌ی نزدیک قادر نخواهد بود برای استفاده از سیستم عامل اندروید به ZTE مجوز دهد.
بر اساس گزارش روزنامه‌ی South China Morning Post، شرکت هواوی یا جدیت در حال تولید یک سیستم عامل جایگزین اندروید برای گوشی‌های هوشمند خود است. با آنکه هنوز تهدیدهای دولت امریکا برای فروش مجوز استفاده از اندروید به هواوی جدی نیست، اما هواوی تصمیم گرفته در صورت ایجاد هرگونه تنش تجاری بین دولت چین و ایالات متحده سیستم عامل خود را به سرعت با محصول محبوب گوگل جایگزین کند.
شرکت چینی هواوی در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد سیستم عامل خود منتشر نکرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای انتشار سیستم عامل خود در آینده‌ی نزدیک ندارد.
منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar shahin

    همون اندروید روشه بازم مفت نمی ارزه
    فک کن ی سیستم عامل دیگه ای روش بزاره
    یا خدا خخخخخخ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه