هوش مصنوعی می‌تواند به پیشگیری از خودکشی کمک کند

۳۰ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینکه از کسی بپرسید که آیا به خودکشی فکر می‌کند یا نه و پاسخ درستی بگیرید، زیاد پیش نمی‌آید. بر اساس مطالعات انجام شده، حدود ۸۰ درصد کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند، آخرین باری که به پزشک یا روان‌شناس مراجعه کرده‌اند، داشتن چنین افکاری را کاملا رد کرده‌اند. با این حال قرار است هوش مصنوعی به کمک این افراد بیاید. پژوهشگران تا به امروز برای مثال از هوش مصنوعی برای کشف سلوس‌های سرطانی استفاده کرده‌اند و این بار هم الگوریتم جدیدی ساخته‌اند که با بررسی فعالیت قسمت‌های مختلف مغزی، تفکرات مربوط به خودکشی را تشخیص می‌دهد.

الگوریتمی ساخته شده که با بررسی فعالیت قسمت‌های مختلف مغزی، تفکرات مربوط به خودکشی را تشخیص می‌دهد.

محققان با بررسی نتایج اسکن MRI توانسته متوجه شوند که اگر فرد افکار خودکشی در ذهن خود داشته باشد، برخی لغات باعث فعالیت‌هایی در قسمت‌های مشخصی از مغز می‌شوند. پژوهشگران سپس الگوریتمی ساختند که می‌تواند فعالیت کلی مغز را تحت نظر قرار دهد و متوجه شود که آیا فعالیت‌های مغز،‌ شبیه به افرادی است که افکار خودکشی دارند یا نه. سیستم ساخته شده ۹۱ درصد دقت دارد و می‌تواند به خوبی افرادی که سالم هستند را هم تشخیص دهد.

البته پژوهشگر ارشد این تحقیقات، «دکتر مارسل»، به این موضوع اشاره که فعلا نباید به این روش جدید تمام و کمال اعتماد کرد. موضوع دیگری هم وجود دارد: اینکه تمام کسانی که با این سیستم تست شده‌اند، داوطلب بوده‌اند؛ یعنی مشخص نیست کسی که وضعیت روانی نامشخصی دارد، با این سیستم چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فرهاد

    رو ایرانیا جواب نمیده
    دوتا دختر اصفهانی اینقدر توپ و سرخوش خودکشی کردن که اگه این هوشه میدیدشون میگفت : والا من به خودکشی مستحق ترم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه