هوش مصنوعی ۲۰۰۱: اودیسه فضایی به واقعیت تبدیل می‌شود، ولی با آلکسا

۲۱ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

امکان ندارد با هوش مصنوعی آشنایی داشته باشید و نام HAL-9000 به گوش‌تان نخورده باشد. این هوش مصنوعی که در فیلم کلاسیک ۲۰۰۱: یک اودیسه‌ی فضایی به تصویر کشیده شده بود، نه تنها بخشی از تاریخ سینمای علمی-تخیلی است، بلکه به عنوان یکی از چهره‌های اصلی هوش مصنوعی شناخته می‌شود. همین حالا از منشی هوشمند خود، فرقی نمی‌کند آلکسا باشد یا گوگل یا سیری، سوالاتی درباره‌ی HAL-9000 بپرسید و پاسخ‌های جالبی می‌گیرید. شرکت Master Replicas تصمیم گرفته است پایش را فراتر بگذارد و کنترل خانه‌ی شما را به این هوش مصنوعی بدهد.

این شرکت حق استفاده‌ی کامل از ظاهر HAL-9000 از را برادران وارنر خریداری کرده است.

شرکت Master Replicas سال‌ها پیش از روی مجموعه‌هایی مثل جنگ ستارگان یا پیشتازان فضا، محصولات مختلفی تولید می‌کرد. با این حال، Master Replicas به بزرگی گذشته نیست و دیگر شمشیر نوری جنگ ستارگان نمی‌فروشد. محصولات شرکت Master Replicas محدودتر شده‌اند، ولی کیفیت و پیچیدگی آن‌ها بالاتر رفته است.

این شرکت حق استفاده‌ی کامل از ظاهر HAL-9000 از را برادران وارنر خریداری کرده است تا بتواند این هوش مصنوعی را به دقیق‌ترین شکل ممکن بازسازی کند.

نسخه‌ی جدید HAL-9000 از منشی هوشمند آمازون یعنی آلکسا استفاده می‌کند و می‌تواند کنترل بخش‌های مختلف خانه‌ی شما ره به دست بگیرد. البته نرم‌افزارها، اسپیکرها و میکروفون‌ها و صفحه‌های نمایشی مخصوص HAL-9000 ساخته شده‌اند تا آن را از اسپیکرهای آمازون جدا کند.

پیش‌فروش این HAL-9000 جدید از خرداد ماه شروع می‌شود. عرضه‌ی نسخه‌ی ویژه‌ای از این منشی هوشمند هم برنامه ریزی شده است که در تعداد محدود ۲۰۰۱ عدد ساخته می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. (cp.)mhadi64333 (cp.)mhadi64333

    سواله برام چه کسی جرات میکنه خونشو بده دست این؟؟؟
    بعد از یه روز احتمالا گاز توی خونه پخش میکنه بعدش یه لامپو روشن میکنه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه