هوش مصنوعی MIT مردم را می‌ترساند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که به هالووین نزدیک می‌شویم؛ محققان دانشگاه MIT یک هوش مصنوعی درست کرده‌اند که عکس‌های ترسناک درست می‌کند. روند کار این هوش مصنوعی هم چیزی شبیه به اپلیکیشن Prisma است؛ فقط به جای اینکه عکس‌ها را زیبا کند، چیزها ترسناک پیش روی‌تان قرار می‌دهد.

این هوش مصنوعی توسط یک تیم سه نفره ساخته شده و از الگوریتمی استفاده می‌کند که به «ماشین کابوس» (Nightmare Machine) معروف است. البته این هوش مصنوعی اولین چیزی نیست که تصاویر ترسناک درست می‌کند. گوگل از خرداد ماه سال گذشته اپلیکیشن Deep Dream را عرضه کرده بود که تصاویر ترسناکی درست می‌کند.

در ادامه می‌توانید یکی از نمونه عکس‌های برنامه‌ی محققان دانشگاه MIT را ببینید:

mit-pic

البته گفته شده که این الگوریتم در حال بهبود است و به همین دلیل از مردم خواسته شده به عکس‌هایی که با این روش درست می‌شوند، رای دهند تا سازندگان بتوانند ویژگی‌های این محصول را بهتر کنند. البته در برخی موارد این عکس‌٫ا نیاز به بهبود دارند که به احتمال زیاد تا چند وقت دیگر همه چیز بهتر از الان می‌شود.

این هوش مصنوعی چندین فیلتر مختلف هم دارد که به وسیله‌ی آن می‌شود عکس‌ها را ترسناک کرد. البته هنوز نمی‌توانید عکس‌های خودتان را ۱۰۰% به یک هیولا تبدیل کنید؛ اما استفاده از آن هیجان‌انگیز است. اگر دوست دارید عکس‌هایی که با این برنامه درست می‌شوند را ببینید، می‌توانید حساب کاربری nightmare_machine را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین می‌توانید سایت http://nightmare.mit.edu را هم ببینید.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه