هکرها نینتندو سوییچ را به‌طور کامل هک کردند

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نینتندو سوییچ

در جدیدترین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد هکرها توانسته‌اند راهی پیدا کنند تا نینتندو سوییچ را به طور کامل هک کنند. پیش از این اخبار مختلفی مثل هک شدن سوییچ برای اجرای لینوکس منتشر شد. این بار هکرها توانسته‌اند راهی پیدا کنند که نینتندو به هیچ وجه قادر برای جلوگیری از هک شدن محصول خود نیست!

زمانی هکرها روزهای شیرینی را سپری می‌کردند و کنسول‌های بازی مثل آب خوردن هک می‌شدند. حالا چند سالی می‌شود که امنیت دستگاه‌ها به طور چشم‌گیری بهتر شده و هک شدن دستگاه‌ها و کنسول‌های بازی به راحتی سابق نیست. برای همین است که هک شدن نیتندو سوییچ در نوع خود خبر مهم و جالبی است.

بیشتر بخوانید: ۱۴ قابلیت و ترفند جالب نینتندو سوییچ

نام هکر نینتندو سوییچ Fusée Gelée است که در انگلیسی به معنی موشک یخ زده (Frozen Rocket) است. این فرد یک سری از کدهای مشکل‌دار بخش ریکاوری مود تراشه NVIDIA  پیدا کرده است. این هکر توانسته نرم افزار بوت نینتندو را دور بزند. در نتیجه اجرا کدهای مختلف روی این کنسول فراهم شده است. این هک از این بابت اهمیت زیادی دارد که نرم افزار بوت تراشه تگرا X1، پس از خارج شدن از کارخانه، امکان تغییر ندارد.

بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که هکرها توانسته‌اند نینتندو سوییچ را به طور کامل هک کنند و دیگر کاری از دست نینتندو ساخته نیست. با هکی که صورت گرفته، کاربران می‌توانند بازی‌های غیرقانونی کپی شده را برای نینتندو سوییچ دانلود و استفاده کنند.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. پویا

    باسلام میخواستم بدونم چطور میشه نینتندو سوئیچ رو هک کرد و از کجا؟

  2. shayan

    یه سوال دارم اینکه اونایی هم که الان تولید میشه قابل هک شدنه؟منظورم اینه هنوز برطرف نشده

    1. امیرحسین میرزایی امیرحسین میرزایی

      موضوع اینجاست که پلی‌استیشن۴ هم با این اوصاف، هک شده به حساب میاد؛ چون تونستن قفل‌های روی اون رو دور بزنن و به فایل سیستم دسترسی پیدا کنن.
      ولی آیا شما بازی هک شده روی پلی‌استیشن۴ می‌بینی؟ آیا فرم‌ویر هک شده‌ای برای پلی‌استیشن۴ عرضه شده که شما روی کنسول نصب کنی؟ کسی هم که تونسته پلی‌استیشن۴ رو هک کنه، روی یکی از اولین نسخه‌های فرم‌ویر کنسول بوده.
      با سابقه‌ای که کنسول‌های نینتندو دارن، من پیش‌بینی می‌کنم نینتندو سوییچ هک بشه، ولی فعلا نه کنسول هک شده‌ای وجود داره، نه فرم‌ویر دستکاری شده‌ای، نه کارتریج هک شده‌ای و چیزی.
      یک هکر تونسته یه حفره‌ی امنیتی کشف و به هسته‌ی کنسول دسترسی پیدا کنه؛ همین.

      1. shayan

        راستش من می خواهم ببینم اگه براش بازی هکی میاد و هک میشه بخرم؟
        یه سوال دیگه این دوستمون که کامنت گذاشتن( حالا باید سوییچ بخریم و بازی رایگان دانلود کنیم) درسته؟

  3. سجاد

    آخ آخ امیرحسین میرزایی سوئیچت هک شد

  4. اریا

    ایول دمش گرم . حالا باید سوییچ بخریم و بازی رایگان دانلود کنیم

  5. محمد رضا حیدری

    کارش درست بوده، دمش گرم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه