وان پلاس ۵T رسما معرفی شد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
وان‌پلاس 5T رسما معرفی شد

گوشی وان پلاس ۵T سرانجام به طور رسمی معرفی شد. این گوشی دقیقا همان مشخصاتی را دارد که در شایعهها شنید بودیم: حاشیههای بسیار کم، صفحهنمایش ۶ اینچی و یک سیستم دوربین دوتایی جدید در پشت گوشی که میتواند در نور کم عکسهای بهتری بگیرد.

از نظر مابقی مشخصات این گوشی جدید دقیقا مشابه مدل قبلی یعنی وان پلاس ۵ است: بدنهی یکپارچهی آلومینیومی با پشت سندبلاست شده، رنگ مشکی و انحنای بسیار ارگونومیک بدنه که باریکتر از چیزی که هست به نظر میرسد و در دست بسیار راحت جا میگیرد. وان پلاس برای رنگ این گوشی نام «مشکی نیمهشب» (Midnight Blck) را انتخاب کرده. در حال حاضر این گوشی تنها با همین رنگ تولید میشود.

از نظر اندازه وان پلاس ۵T تقریبا هماندازه با وان پلاس ۵ است. مدل جدید تنها اندکی بلندتر و اندکی عریضتر است، ولی اختلاف بین آنها واقعا جزئی است. دکمه هوم از جلوی مدل جدید حذف شده است. این دکمه به پشت گوشی منتقل شده و این بار گرد است. البته هنوز از جنس سرامیک ساخته شده و به همین دلیل به راحتی خش برنمیدارد. حسگر اثر انگشت هم هنوز میتواند قفل گوشی را در کمتر از ۰.۲ ثانیه باز کند. با توجه به حذف دکمه هوم در این مدل از کلیدهای مجازی استفاده شده است که اندکی از فضای صفحهنمایش را اشغال میکنند.

صفحهنمایش جدید وان پلاس ۵T مهمترین بخش این نمایش است. صفحهنمایشی ۶.۰۱ اینچی از نوع OLED که ۸۰.۵ درصد از فضای جلوی گوشی را میپوشاند. حاشیهها در بالا و پایین بسیار باریک هستند و در دو سمت صفحهنمایش تقریبا به طور کامل حذف شدهاند. این صفحهنمایش همچنین از نسبت ابعاد جدید ۱۸ به ۹ استفاده میکند و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد.

وان پلاس برای صفحهنمایش این گوشی چند حالت رنگی مختلف در نظر گرفته که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید: استاندارد sRBG برای رنگها متعادلتر، فضای رنگی DCI-P3 برای رنگهای درخشانتر و غلیظتر و یک حالت تعاملی به نام Sunlight که در آن صفحهنمایش روشنایی و کنتراست تصویر را در فضای خارجی به صورت خودکار برای رسیدن به بهترین خوانایی تنظیم میکند.

دوربین

تغییر بزرگ بعدی وان پلاس ۵T به دوربین آن مربوط است. وان پلاس ۵ اولین گوشی این شرکت بود که به دوربین دوتایی مجهز شد. دوربینی که از ترکیب یک لنز واید و یک لنز تلهفتو تشکیل شده بود. این ترکیب در وان پلاس ۵T  تغییر کرده است. دوربین اصلی وان پلاس ۵T همان دوربین وایدی است که در مدل قبلی هم استفاده شده بود، ولی این بار دوربین تلهفتو جای خودش را به یک دوربین با لنز مشابه معادل ۲۷ میلیمتری داده که از سنسوری با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل استفاده میکند و میتواند برای کاهش نویز در نور کم، هر ۴ پیکسل را برای تشکیل یک پیکسل با هم ترکیب کند. هر دوی این دوربینها از دیافراگم باز f1/7 استفاده میکنند. وان پلاس میگوید این گوشی در نور کم به صورت خودکار از دوربین دوم استفاده خواهد کرد.

البته هنوز حالت پرتره، یعنی حالتی که پسزمینهی عکس را تار میکند و سوژه را در فوکوس کامل قرار میدهد، در وان پلاس ۵T وجود دارد. این حالت همچنین میتواند از دوربین دوم برای کاهش نویز عکسهای پرتره بهره ببرد.

وان پلاس ۵T همچنین اولین گوشی این کمپانی است که از باز کردن قفل توسط چهره پشتیبانی میکند. این ویژگی با استفاده از دوربین سلفی چهرهی شما را اسکن میکند و به دنبال ۱۰۰ ویژگی متمایزکننده میگردد. شیوهی وان پلاس به هیچ وجه به امنیت اسکن سهبعدی آیفون ۱۰ نیست، ولی در هر حال گزینهای جدید است که شاید دوست داشته باشید از آن استفاده کنید. البته ابتدا باید صفحهنمایش وان پلاس ۵T را روشن کنید و تنها پس از آن است که میتوانید از این روش برای باز کردن قفل استفاده کنید.

سایر ویژگیهای جدید وان پلاس ۵T هم به تغییرات و بهبودهای جزئی در رابط کاربری OxygenOS مانند امکان استفاده از دو کپی یک اپلیکیشن، گالری تصاویر جدید و تنظمیات آیکنها برمیگردد.

زمان عرضه و قیمت

وان پلاس ۵T از روز ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) در امریکا عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین در بیشتر کشورهای اروپایی، کانادا، چین و هند هم عرضه میشود. قیمت این گوشی اندکی نسبت به مدل قبل بالا رفته است. مدل پایهی ۶۴ گیگابایتی وان پلاس ۵T با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه میشود در حالی که قیمت مدل مشابه وان پلاس ۵ مبلغ ۴۸۰ دلار در نظر گرفته شده بود.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    نمیشه دیجیکالا هم بیاره اینو؟؟!

  2. Avatar رامین

    کاش دیجیکالاهم بیاره این برند رو.

  3. Avatar سینا

    ایا در دیجیکالا عرضه میشه؟

  4. Avatar کمال

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون لطفا حتما این گوشی و سریع موجود کنید که طرفداران خودش و داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه