وزیر ارتباطات از آماده شدن مدل آزمایشی ارز ملی دیجیتال خبر داد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ارز ملی دیجیتال

بعد از انتشار خبر ممنوعیت استفاده ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین از سوی بانک مرکزی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات از ‌آماده شدن ارز ملی دیجیتال خبر داد. این ارز دیجیتال پروژه مشترک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه پولی و مالی بانک مرکزی و پست بانک ایران است که هنوز هم تحقیقات روی آن ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آذری جهرمی در این خصوص گفته است: «در جلسه مشترک هفته گذشته که برای بررسی میزان پیشرفت این پروژه برگزار شده بود، اعلام کردند که مدل آزمایشی آماده شده است. نتیجه تحقیق باید به سوالاتی در بخش‌های مختلف تبدیل بشود تا در حالت‌های مختلف به مدل قطعی برسیم که بعد از آن پیاده‌سازی شود. در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد چراکه پیکره آینده دنیا بر اساس تکنولوژی بلاک چین است و به همین دلیل باید آنرا پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.»

دلیل ایجاد ارز ملی دیجیتال به گفته آذری جهرمی نگرانی از خروج ارز از کشور است: «نگرانی بانک مرکزی ناشی از خروج ارز و آسیب دیدن مردم و موضوعات اینچنینی است که بر همین اساس تصمیم گرفتند تا خرید و فروش بیت کوین را ممنوع کنند، چراکه بیت کوین همه ارز دیجیتال نیست و آینده چهارچوب و پیکره اینترنت دنیا مبتنی بر بلاک چین خواهد بود.»

محمدجواد آذری جهرمی همچنین در مورد مصوبه اخیر بانک مرکزی پیرامون ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال گفت: «مصوبه بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار اصلی پول و مالی کشور در مورد ارزهای رمزنگاری شده مثل بیت کوین که به بانک‌ها و صرافی‌ها اعلام کرده که استفاده از آنها ممنوع است، بدین منظور نیست که به کارگیری ارز دیجیتال در توسعه داخلی ممنوعیت یا محدودیت دارد.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    درود
    من که بیت کوین خریدم و مطمنم بهترین ارز دیجیتالی جهانی هست

  2. Avatar امیر

    بیت کوین بر پایه و اساس بلاک چینه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه