وقتی پای تاپ‌گیر به زندان باز می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

کشور نروژ از جمله کشورهای اروپایی است که قوانین سفت و سختی در مورد مجازارت فرد متخلف به تجاوز حداکثر سرعت مجاز دارد و به هیچ وجه در این باره کوتاه نمی‌آید. حالا فرقی هم نمی‌کند که این راننده، یک فرد عادی باشد یا از تیم تاپ‌گیر!

دوربین‌های کنترل سرعت، هنگامی که راننده‌های برنامه مستند خودرویی تخت گاز در تونل۵.۶ کیلومتری در حال حرکت بودند، سرعت یک نفر را در بازه ۱۷۰ تا ۲۰۰ و سرعت دیگری را ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کردند. این در حالی است که قوانین کشور نروژ، حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت را مجاز می‌داند.

تاپ‌گیر برای فیلم‌برداری بخشی از سریال با هماهنگی‌های لازم، مجوز بستن تونل و گرفتن حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را گرفت اما اعضای تیم حین فیلم‌برداری با تجاوز سرعت، حتی مجوز قوانین اخذ شده را زیر پا گذاشتند. به دنبال همین اتفاق، مجوز فیلم‌برداری بی‌بی‌سی هم در حال حاضر به تعلیق درآمده است. این تخلف را تنها سیستم خودکار دوربین‌های سرعت ثبت کرده‌اند و نیروی انسانی در آن دخیل نبوده تا اشتباهی صورت بگیرد یا این تخلف را اثبات کند. خودروهایی که این سرعت را داشتند، فراری GT4 Lusso و پورشه پانامرا اسپرت بودند.

این نکته را در نظر بگیریم که معمولا بدل‌کارها در این گونه مستندها به‌جای مجریان ایفای نقش می‌کنند و هنوز اخبار موثقی از حضور مجریان یا بدل‌کاران پشت فرمان منتشر نشده است. از طرفی شنیده شده دو مجری Matt LeBlanc و Chris Harris حین تولید این شو تلویزیونی، در این کشور بودند و همین احتمال حضور آن‌ها در خودرو هنگام تجاوز سرعت را زیاد می‌کند. از طرفی هم بی‌بی‌سی اعلام کرده این گفته صحیح نیست و این دو مجری موقع فیلم‌برداری در منطقه حضور نداشتند. همین گفته‌ها باعث ایجاد شک و شبهه در این باره شده است.

چیزی که مشخص است، اینست که مجری یا بدل‌کاری که پشت فرمان بوده نمی‌تواند از چنگ قانون این کشور بگریزد. قوانین سفت و سخت کشور نروژ، بین ۱۸ تا ۱۷۵ روز زندانی را برای فرد متخلف الزام می‌داند. این تنها یک بخش از مجازات فرد متخلف است و پرداخت جریمه سنگین و تعلیق گواهی‌نامه فرد هم از دیگر مجازات شمرده می‌شود.

هفته پیش در حساب کاربری توییتر تاپ‌گیر، عکسی از Harris و LeBlanc منتشر شد. در متن این پست نوشته شد که فیلم‌برداری ۲۵ قسمت از این شوی تلویزیونی آغاز شده است. حالا با شنیدن این اخبار، به نظر می‌رسد که این تیم برای تولید این سریال مستند خودرویی به مشکل نسبتا بزرگی خورده‌اند.

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه