[ویدیو] استقبال از فرود سه فضانورد ISS

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سه نفر از فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی قرار بود دیشب به زمین بیایند. سفر این سه فضانورد قرار بود سه ساعت و نیم طول بکشد. این سه نفر شامل «آناتولی ایوانیشین»، فضانورد روسی، «تاکویا اونیشی»، از آژانس فضایی ژاپن و «کیت روبینز» از ناسا می‌شدند. هر سه فضانورد نزدیک به چهار ماه بود که در ایستگاه بین‌المللی فضایی مستقر شده بودند. در این مدت زمان، این سه فضانورد در صدها تحقیقات علمی فعالیت کرده بودند و کیت روبینز هم اولین کسی بود که در محیط با جاذبه‌ی کم، دی‌ان‌ای را تعیین توالی کرده بود.

حدود یک ساعتی طول کشید تا Soyuz به زمین برسد.

امروز صبح بود که فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی، با این سه نفر وداع کردند. این سه فضانورد سوار کپسول Soyuz شدند. این کپسول سپس از ISS جدا شد و به مدت دو و نیم ساعت در فضا ماند. سپس موتورهای Soyuz روشن شدند و این کپسول با خارج شدن از مدار، به سمت زمین حرکت کرد.

حدود یک ساعتی طول کشید تا Soyuz به زمین برسد. دو بخش این کپسول پس از ورود به جو زمین، از آن جدا شدند و فقط بخشی که فضانوردان در آن قرار داشتند، باقی ماند. به هنگام فرود Soyuz، این کپسول سرعتی برابر با ۵۱۴ مایل در ساعت داشت؛ این کپسول برای فرود آمدن با استفاده از چهار چتر، سرعت‌اش را کم کرد و دقیقا قبل از رسیدن به زمین، شش موتو روشن شدند تا کپسول را باز هم آرام‌تر کنند.

می‌توانید در ادامه، ویدیوی فرود کپسول و استقبال از فضانوردان را در قزاقستان ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: NASA YouTube

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رضا

    خیلی جالب بود دستت درد نکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه