[ویدیو] ربات سوسکی که پرش‌های بلند می‌کند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا به امروز، از سوسک‌های رباتیک برای بالا رفتن از برخی اجسام و حمل موادی به داخل شکاف‌های باریک استفاده می‌کرده‌اند. حتی حشرات ربات-مانند دیگری هم ساخته شده‌اند که می‌توانند شنا یا پرواز کنند و به هر سطحی بچسبند. اخیرا ربات جدیدی به اسم JumpRoach ساخته شده است که درست مثل اسم‌اش، یک سوسک پرنده است.

برخلاف دیگر ربات‌های حشره‌ای، JumpRoach سیستم پرشی مختص به خودش را دارد.

این ربات که توسط محققان دانشگاه ملی سئول ساخته شده، می‌تواند با استفاده از یک موتور و هشت بند لاتکس، پرش‌های بلندی انجام دهد. برای ساخت بدنه‌ی این ربات، محققان کره‌ای از بدن‌های آماده‌ی شرکت Dash Robotics استفاده کرده‌اند. آن‌ها سپس بندها، موتور و یک سیستم فنری را به آن اضافه و هم‌چنین با استفاده از یک پوشش سیاه، آن را شبیه به سوسکی واقعی کردند.

بدنه‌ی سیاه رنگ این سوسک فقط هم برای زیبایی نیست. این بدنه به ربات کمک می‌کند تا اگر از پشت روی زمین افتاد، بتواند خودش را برگرداند. با تمام این بند و بساط، این ربات فقط نزدیک به ۶۰ گرم وزن دارد.

پژوهشگران دانشگاه سئول می‌گویند که برخلاف دیگر ربات‌های حشره‌ای، JumpRoach سیستم پرشی مختص به خودش را دارد. در حالی که دیگر ربات‌ها، از تمام انرژی‌شان برای یک پرش استفاده می‌کنند، ربات JumpRoach می‌تواند قدرت‌اش را کنترل و برای یک پرش دوباره‌، انرژی ذخیره کند.

می‌توانید در ادامه، ویدیویی از این سوسک ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Digital Trends

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه