[ویدیو] درون لنز ۴۰ میلیون تومانی کانن چه خبر است؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

ویدیوهایی که مراحل ساخت و سر هم کردن یک دستگاه خاص را نشان می‌دهند، برای آدم‌های کنجکاو و ماجراجو خیلی جذاب است. حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از استفاده از یک وسیله‌ی خاص به طرز کار آن علاقه‌مند شده باشید و دوست داشته باشید بدانید چطور از کنار هم قرار گرفتن چند قطعه، ابزاری ساخته می‌شود که به‌جز مفید بودن، تجربه‌ی خوبی از کار با آن در اختیارتان می‌گذارد.

وقتی شرکت کانن (Canon) بخواهد برای علاقه‌مندان چنین ویدیویی بسازد، طبعا یکی از لنزهای عجیب‌وغریبش را انتخاب می‌کند. سوژه‌ی ویدیوی جدید این شرکت با نام «Deep Inside» یک لنز بزرگ و البته بسیار گران‌قیمت است. هرچند در این ویدیو از روند تولید این لنز حرفی به میان نیامده و چیزی هم از فرآیند عکس‌برداری گفته نشده، اما دیدن آن ذهن‌های کنجکاو و عاشقان عکاسی را هیجان‌زده می‌کند.

نام این لنز EF200-400mm F4L IS USM Extender 1.4x است. این محصول یک اکستندر داخلی ۱.۴ برابری دارد که فاصله‌ی کانونی لنز را به ۵۶۰-۲۸۰ میلی‌متر افزایش می‌دهد و نسبت کانونی آن را تا f5.6 بیش‌تر می‌کند. جالب‌تر این‌که این اکستندر فقط با فشردن یک کلید فعال می‌شود.

اگر عکاس نیستید، این توضیحات برای شما معنای خاصی ندارند. پس بهتر است کمی درباره‌ی اندازه‌ها صحبت کنیم. این لنز۴۰۰-۲۰۰ میلی‌متری، ۳۶ سانتی‌متر طول دارد و وزن آن حدود ۳.۵ کیلوگرم است. با این لنز می‌توانید از یک مسابقه‌ی فوتبال عکاسی کنید و البته باید در نظر داشته باشید که زیاد به درد عکاسی از باغ‌وحش نمی‌خورد. به نظر می‌رسد با لنزهای ساده‌تر هم می‌توانید عکس‌های خوب از حیوانات زبان‌بسته‌ در قفس بگیرید.

ضمنا یک نکته‌ی دیگر را لازم است درباره‌ی این لنز بدانید و آن این‌که قیمتش ۱۱ هزار دلار است!

اگر علاقه‌مند شده‌اید بدانید چطور یک لنز این‌قدر ارزشمند می‌شود، با دیجی‌کالامگ همراه باشید و این ویدیو را ببینید.

منبع: PC Mag

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar ROCK WOLF

    سلام خسته نباشید.
    مطلب و فیلم خیلی جالبی بود. حتمن از لنز های نیکون هم مطلب و فیلم بزارین.
    هر دو شرکت کانن و نیکون جز بزرگ های دنیای دوربین و لنز هستن.
    ولی قابل عرض نیست این مطلب همه می دونن ولی دوست دارم منم بگم که نیکون تکنولوزی لنز سازیش ۲ یا حتی ۳ برابر از کانن بالاتره و حرف اول رو تو زمینه ی علم اپتیک می زنه و فرایند ساخت لنز تولید اولیه و تست و تکنولوژی ساخت شیشه در شرکت نیکون بسیار بسیار بسیار پیشرفته و انحصاری هست. نیکون که اسم لنز هاش نیکور هستن از همون ابتدای ورودش در سال ۱۹۱۷ تا الان بهترین لنز ها رو تولید می کنه. بله شاید کانن در بعضی از مدل های دوربین عکاسی و فیلم برداری از نیکون پیشی گرفته و سال هاست که از نیکون توزمینه ی فروش جلوتره. ولی هیچ زمانی نتنها کانن بلکه هیچ شرکت دیگه ای نمی تونه توی تکنولوژی لنز و اپتیک از نیکون پیشی بگیره. شایان ذکره که کانن تاسیس سال ۱۹۳۵ است و تا سال های زیادی کانن از لنز های نیکون استفاده می کرده تا اینه خودش به علم ساخت لنز دست رسی پیدا کرد.
    کانن لنز های بسیار خوبی تولید می کنه ولی نیکون لنز های بسیار عالی تولید می کنه.
    ممنون

    1. Avatar آرش

      این که لنز های کانن گرونتره نشون میده که از نیکون بهتره. مگه هر چیزی که گرونتره با کیفیت تر نیست؟

      هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی حکمت نیست.

  2. Avatar امیر اسدی

    هه اینکه چیزی نیست، مال سونی ۱۲ هزار دلاره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه