ویرجین گلکتیک فضاپیمای جدید خود را آزمایش می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ویرجین گلکتیک

شرکت فضایی «ویرجین گلکتیک» (Virgin Galactic) حالا برای فضاپیمای «اسپیس شیپ ۲» SpaceShipTwo یک مجوز عملیات تجاری دریافت کرده است. این وسیله فضاپیمای این شرکت است که برای بردن مسافران در ارتفاعات زیرمداری فضا طراحی شده است. این مجوز که توسط سازمان هوایی فدرال آمریکا اعطا شده، به ویرجین گلکتیک اجازه می‌دهد تا پروازهای آزمایشی این فضاپیما را آغاز کند. هدف از این آزمایش‌ها سنجش قابلیت‌‌های این فضاپیما در بردن مسافران به فضا است. هرچند این شرکت هنوز اعلام نکرده که اولین پروازهای آزمایشی چه زمانی انجام می‌شوند.

«ویل پامرانتز» معاون پروژه‌های ویژه ویرجین گلکتیک می‌گوید: «ما قبل از پرواز اسپیس شیپ ۲ به آسمان‌ها هنوز باید کارهای زیادی انجام دهیم. اما این بدین معنی است که هر وقت احساس کنیم آماده پرواز هستیم، می‌توانیم پرواز کنیم. مجوزهای اصلی را دریافت کرده‌ایم.»

با اینکه اسپیس شیپ ۲ برای ارتفاعات زیرمداری طراحی شده، اما مثل اکثر فضاپیما‌هایی با موشک به فضا می‌روند، به طور عمودی بلند نمی‌شود. این فضاپیما برای رسیدن به فضا، توسط هواپیمایی با چهار موتور به ارتفاع خاصی برده می‌شود. سپس وقتی به ارتفاع مورد نظر رسید، این فضاپیما جدا شده و موتور موشکش روشن می‌شود تا ارتفاع ۱۰۹ کیلومتری از سطح زمین بال می‌رود. پس از اینکه به مدت چند دقیقه در فضا باقی می‌ماند (نقطه‌ای که توریستان فضایی می‌توانند بی‌وزنی را تجربه کنند)، اسپیس شیپ ۲ موقعیت بال‌هایش را تغییر می‌دهد تا دوباره وارد اتمسفر زمین و شود به آرامی وارد باند فرودگاه شود.

البته فضاپیمای اسپیس شیپ ۲ که ویرجین گلکتیک در اختیار دارد، هنوز پرواز نکرده است. اما این شرکت اعلام کرد که آزمایش این فضاپیما را در کالیفرنیا شروع کرده است.

این فضاپیما در واقع دومین نسخه اسیپس شیپ ۲ است. اولین نسخه در جریان یک پرواز آزمایشی در هالووین ۲۰۱۴ نابود شد. اشتباه یکی از دو خلبان این فضاپیما باعث شد که موقعیت بال آن خیلی زود تغییر کند و در نتیجه این وسیله از هم متلاشی شد. این تصادف یک خلبان را کشت و دیگری زخمی شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه