ویندوز ۱۰ از همه‌ی برنامه‌های هولولنز پشتیبانی خواهد کرد

۲۷ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دیگر کلمات جدیدی در دنیای امروز نیستند. بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت تکنولوژی مشغول کار جدی روی این فناوری‌ها هستند تا هرچه‌ سریع‌تر آن را برای مصرف عموم آماده کنند.

مایکروسافت اعلام کرد در همکاری جدیدش با اینتل، در سال آینده‌ی میلادی پلت‌فرم HoloLens را برای همه‌ی کامپبوترهای دارای ویندوز ۱۰ سازگار می‌کنند.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید مایکروسافت در زمینه‌ی واقعیت افزوده پروژه‌ی هولولنز (HoloLens) را ارایه داده است. امروز مایکروسافت اعلام کرد در همکاری جدیدش با اینتل، در سال آینده‌ی میلادی پلت‌فرم HoloLens را برای همه‌ی کامپبوترهای دارای ویندوز ۱۰ سازگار می‌کنند. به‌عبارتی این فناوری را در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

همکاری جدید مایکروسافت و اینتل در آینده‌ی نه‌چندان دور ویندوز ۱۰ را مجهز به قابلیتی می‌کند که از برنامه‌های مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی کند. در به‌روزرسانی بزرگی‌ که مایکروسافت می‌خواهد در سال ۲۰۱۷ میلادی برای ویندوز ۱۰ عرضه کند، Windows Holographic Shell در همه‌ی کامپیوترهای شخصی فعال خواهد شد و این همان امکانی است برای اجرای برنامه‌های مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ضرورتا باید وجود داشته باشد.

تایید این همکاری مشترک در حالی اعلام می‌شود که اینتل همین دیروز از پروژه Alloy رونمایی و درواقع پلت‌فرم all in one واقعیت مجازی خودش را معرفی کرده است. این پلت‌فرم از تکنولوژی RealSense اینتل بهره می‌برد تا تجربه‌ای تمام‌عیار از واقعیت مجازی را ارایه دهد؛ به‌طوری که تمام قطعات مورد نیاز دستگاه در هدست گنجانده شوند. یعنی کاربر می‌تواند آزادانه به حرکت بپردازد و مانند برخی دیگر از هدست‌ها نگران کامپیوتری که هدست به آن متصل است نباشد.

Windows Holographic Shell تجربه‌ی کاملا جدیدی را از چندکاره بودن در فضای ادغام‌شده‌ای از جهان واقعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ارایه می‌دهد که کاربران در آن می‌توانند به‌طور همزمان هم با برنامه‌های دوبعدی و هم سه‌بعدی تعامل داشته باشند.

منابع: The Verge , Ubergizmo

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه