ویندوز ۱۰ جلوی تقلب در بازی‌ها را می‌گیرد

۱ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین بروزرسانی ویندوز ۱۰، یعنی آپدیت Fall Creator’s Update، تغییرات زیادی را به سیستم عامل مایکروسافت آورده است. با این حال اگر پای کامپیوتر خود بازی می‌کنید، یک تغییر برای شما مهم‌تر است: مایکروسافت سیستم TruePlay خود را که قبلا از آن صحبت کرده بود، به ویندوز ۱۰ آورده است. سیستم TruePlay از بازی‌ها در مقابل تقلب‌های معمول محافظت می‌کند؛ البته فقط روی بازی‌هایی که با UWP کار می‌کنند.

محدود بودن این سیستم به بازی‌هایی که روی پلتفرم UWP اجرا می‌شوند، کاربرد آن را کم می‌کند.

بازی‌هایی که از سیستم TruePlay بهره می‌گیرند، در حالت محافظت شده اجرا می‌شوند و هم‌چنین یک سرویس هم در پس‌زمینه‌ی ویندوز اجرا می‌شود که در مقابل تقلب‌های معمول و رفتارهایی این چنین، عکس‌العمل نشان می‌دهد. این سیستم اگر رفتاری نامتعارف پیدا کند، داده جمع‌آوری می‌کند و به شرکت سازنده‌ی بازی می‌فرستد. می‌توانید خودتان سیستم TruePlay را خاموش کنید تا داده‌های بازی شما ارسال نشود، ولی شرکت‌های بازی‌سازی این امکان را دارند که در صورت خاموش بودن سیستم TruePlay جلوی بازی کردن آنلاین شما را بگیرند.

با اینکه سیستم ضد تقلب مایکروسافت بسیار خوب است، ولی محدود بودن آن به بازی‌هایی که روی پلتفرم UWP اجرا می‌شوند، کاربرد آن را کم می‌کند؛ چون احتمالا بیشتر بازی‌هایی که روی کامپیوتر می‌خرید، از استیم استفاده می‌کنند و نه از فروشگاه ویندوز. در نتیجه سیستم ضد تقلب شرکت والو بیشتر به کارتان خواهد آمد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه