ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ دیگر فروخته نمی‌شوند

۱۳ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت درحالی که همچنان به پشتیبانی از ویندوز‌های ۷ و ۸.۱ ادامه می‌دهد اعلام کرد که دیگر این دو سیستم عامل را به شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی نمی‌فروشد. در واقع شرکت‌های تولید کننده‌ی کامپیوتر تنها می‌توانند ویندوز ۱۰ را از این شرکت خریداری و روی محصولات خودشان نصب کنند. البته استقبال از ویندوز ۱۰ بسیار زیاد بوده و اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه در دنیا با این سیستم عامل کار می‌کنند. حتی مایکروسافت اعلام کرد که بروزرسان بعدی این سیستم عامل بهار سال آینده به صورت رایگان منتشر می‌شود.

مایکروسافت دیگر لایسنس استفاده از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را به شرکت‌ها نمی‌دهد و به همین دلیل از مدتی دیگر هم کامپیوتری با این سیستم‌های عامل راهی بازار نخواهد شد. پس اگر می‌خواهید کامپیوتری با ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ بخرید، باید عجله کنید. البته ویژگی‌های جالب توجه ویندوز ۱۰ کاری کرده که دیگر کسی کامپیوتر جدید با ویندوزهای قدیمی‌تر نخرد.

مایکروسافت هر روز میزان پشتیبانی خودش از این دو سیستم عامل قدیمی‌ را کمتر می‌کند. در حال حاضر این شرکت پشتیبانی خودش از ویندوز ۷ را به حداقل رسانده است؛ اما تا تاریخ ۲۴ دی ماه سال ۱۳۹۸ بروزرسان‌های امنیتی مهم را برای ویندوز ۷ منتشر خواهد کرد.

منبع: venturebeat

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. سید محمدعلی

    می گم هنوز میشه ویندوز ۷ رو به ۱۰ آپدیت کرد؟

  2. محمد

    ویندوز ۱۰ اصلا خوب نیست. هنوز به نظرم ویندوز ایکس پی بهتر از همس بعدش ویندوز ۷ هم خیلی خوبه. ویندوز ۱۰ به نظرم در حد ویستا هستش و با زور رایگان منتشر کردن و… تونسته به این آمار برسه

  3. سان.

    شمارو نمیدونم اما من از ویندوز ۱۰ راضی نیستم. در مقایسه با ۷ خیلی مشکل داره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه