پاریس از آمدن سرویس ارسال یک‌ساعته‌ی آمازون خوشحال نیست

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

آمازون هفته‌ی پیش سرویس Prime Now را در پاریس راه‌اندازی کرد. این سرویس امکان ارسال یک‌ساعته‌ی بیش از ۱۸ هزار آیتم کالا را برای مشترکین خود فراهم می‌کند که این کالاها شامل غذای تازه و منجمد هم می‌شود. البته سرویس Prime Now با سرویس دیگر آمازون که منحصر به فروش و ارسال خواروبار تازه‌ برای مشتریان است، تفاوت دارد. سرویس فروش خواروبار تازه همین یک ماه پیش در انگلستان شروع به کار کرد و هنوز در فرانسه راه‌اندازی نشده است.

مقامات مسئول شهر پاریس گفته‌اند سرویس جدید آمازون باعث ایجاد «فضای رقابت ناعادلانه» در این شهر می‌شود.

اما به نظر می‌رسد پاریس از دریافت سرویس Prime Now چندان خشنود نیست. شهردار پاریس این هفته هشدار جدی خود را در رابطه با خدمات ویژه‌ی آمازون در ارسال کالا اعلام کرد. خانم آن ایدالگو (Anne Hidalgo) در حالی که از تاثیر این‌‌طور سرویس‌ها بر کسب‌وکارهای محلی ابراز نگرانی کرده بود، انتقاد خود را متوجه مسوولان اطلاع‌رسانی آمازون کرد و گفت درست نیست برای ارایه‌ی چنین سرویس گسترده‌ای «تنها چند روز پیش از را‌ه‌اندازی» اطلاع‌رسانی شود.

ظاهرا سرویس جدید آمازون در پاریس قرار بوده امکانات خود را در راستای تجهیز خدمات شرکت محلی کولیس پریو (Colis Privé) ارایه دهد که در حال حاضر ۲۵ درصد از سهام آن را در اختیار دارد؛ اما یک ماه پیش این شرکت بزرگ آمریکایی اعلام کرد چنین برنامه‌ای را واگذار کرده و علت آن هم «مسایل برون‌سازمانی خارج از کنترل آمازون» است.

hotel_de_ville_de_paris_siege_social_dun_patron_voyou_dr

به‌این‌ترتیب قرار شد با نام و برند خود در پاریس به ارایه‌ی سرویس بپردازد. آمازون در ازای خدمات ارسال یک‌ساعته‌اش ۵.۹۰ دلار دریافت می‌کند و برای سفارش‌های بالاتر از ۲۰ دلار سرویس رایگان دوساعته ترتیب داده است.

در روزنامه‌ی یکشنبه‌ به نقل از دفتر شهردار پاریس از آمازون درخواست شده ضمانتی ارایه کند که سرویس ارسال Prime Now به مشکلات آلودگی شهر دامن نخواهد زد و در تنوع اقتصادی این شهر هم اختلالی ایجاد نمی‌کند.

دیگر مقامات مسئول شهر پاریس هم ابراز کرده‌اند ارایه‌ی چنین سرویسی توسط یک شرکت آمریکایی «یک فضای رقابت ناعادلانه» را ایجاد می‌کند.

پاریس همیشه به‌خاطر حمایت‌های ویژه‌‌ی مسئولانش از کسب‌وکارهای محلی معروف بوده و در همین راستا این اولین بار نیست که نسبت به فعالیت استارتاپ‌های خارجی واکنش نشان می‌دهد. قبلا هم مشابه چنین مشکلاتی برای سرویس حمل‌ونقل اوبر پیش‌ آمده بود. همچنین در سال ۲۰۱۴ یک سرویس ارسال رایگان کتاب در پاریس از سوی مقامات شهری اخطار دریافت کرد و لقب «کتاب‌فروشی خراب‌کن» گرفت. بعد از این برخورد، شرکت ارایه‌دهنده‌ی این سرویس مبلغی معادل یک سنت را به‌عنوان هزینه‌ی ارسال از مشتریان دریافت می‌کرد تا زمینه‌ی رقابت در شرایط بهتری برای کتابفروشی‌ها فراهم شود.

منابع: Ubergizmo , The Verge, Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه