تردد خودروهایی که پیش از سال ۱۹۹۷ تولید شده‌اند در پاریس ممنوع می‌شود

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
خودروها

شهرهای مختلف جهان با اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌ی ضدآلودگی، خودروها را حتی‌الامکان از خیابان‌ها دور نگه می‌دارند. اخیرا هم پاریس خودروهایی را که قبل از سال ۱۹۹۷ ساخته شده‌اند، ممنوع کرده است. «آن هیدالگو»، شهردار این شهر، صریحا گفته که می‌خواهد این ممنوعیت را گسترش دهد تا دود ناشی از خودروهای دیزلی را کاهش دهد و شهر را برای عابران و دوچرخه‌سواران پس بگیرد.

شهردار لندن ایده‌ی مالیات بیشتر برای خودروهای آلوده‌کننده مثل خودروهای دیزلی یا مدل‌های قدیمی‌تر مطرح کرد. نروژ تا سال ۲۰۱۹ همه‌ی خودروهای دیزلی را در مرکز شهرش ممنوع می‌کند. دیگر شهرها در اروپا و آسیا شکل‌های مختلفی از این ممنوعیت‌ها یا جرایم را برای کاهش خودروهای شخصی اعمال کرده‌اند.

اما در ایالات متحده، شهرهای مختلف به شکل دیگری می‌خواهد آلودگی ناشی از خودروها را کاهش دهند. خودروهای آمریکای بزرگترین منبع آلاینده‌های کربنی در این کشور هستند و در مراکز شهر سهم آنها در تولید آلایندگی‌ها حتی بیشتر هم هست. اما رهبران آمریکایی به جای اینکه تعداد خودروها را کمتر کنند، می‌خواهند مردم را به استفاده از وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تشویق کنند و سیستم حمل و نقل عمومی را قوی‌تر کنند.

شهرهای آمریکایی هم مثل شهرهای اروپایی‌ها استراتژی‌های مختلفی را برای کاهش آلودگی دنبال می‌کنند. اما به طور کلی آمریکایی‌ها سعی می‌کنند که آلاینده‌ها را با تغییر نحوه‌ی استفاده‌ی آمریکایی‌ها کاهش دهند. در نهایت، اگر جا به جایی و حمل و نقل در شهر بدون خودرو راحت‌تر شود، مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند.

 منبع: Scientific American

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه