پایان یک دهه قهرمانی کلیچکو در بوکس سنگین‌وزن جهان

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

احتمالا در همین ابتدای کار از خودتان می‌پرسید خبر ورزشی چه ارتباطی با حوزه‌ی IT و تکنولوژی دارد؟ اما ماجرای شکست «ولادیمیر کلیچکو»، قهرمان افسانه‌ای بوکس سنگین‌وزن جهان، آن‌قدر مهم و تاریخ‌ساز بود که دل‌مان نیامد آن را برای‌تان پوشش ندهیم.

در جریان مبارزه‌ای سنگین که بامداد روز شنبه‌ی همین هفته، بین ولادیمیر کلیچکو و «تایسون فیوری» برگزار شد، به یک دهه‌ قهرمانی بی چون و چرای برادران کلیچکو در عرصه‌ی بوکس سنگین‌وزن قهرمانی جهان، پایان داده شد. در جریان این مبارزه که در شهر دوسلدورف آلمان برگزار ‌شد و تا راند دوازده‌ام به‌طول انجامید، کلیچکو با رای داوران به عنوان بازنده‌ی میدان شناخته شد تا ۵ نشان و کمربند قهرمانی جهان را که طی ۱۰ سال گذشته به‌دست آورده بود، یک‌جا تقدیم فیوری کند.

در جریان مبارزه‌ای سنگین که بامداد روز شنبه‌ی همین هفته، بین ولادیمیر کلیچکو و «تایسون فیوری» برگزار شد، به یک دهه‌ قهرمانی بی چون و چرای برادران کلیچکو در عرصه‌ی بوکس سنگین‌وزن قهرمانی جهان، پایان داده شد.

ولادیمیر برادر کوچک‌تر خانواده‌ی کلیچکو است. نام برادر بزرگ‌تر ولادیمیر، «ویتالی» است که او هم برای چندین سال متوالی نشان‌های مختلف قهرمانی بوکس سنگین‌وزن جهان را در اختیار داشت. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ولادیمیر از سال ۲۰۰۴ میلادی به بعد در ۲۲ مبارزه شرکت کرده و در تمام‌شان موفق شده رقبای‌اش را با قاطعیت ببرد؛ البته بجر همین آخری! ولادیمیر از مجموع ۲۲ مبارزه‌ای که از سال ۲۰۰۴ به بعد در آن‌ها شرکت داشته، در ۶ مسابقه موفق شده بود رقبای‌اش را ضربه‌ی فنی مستقیم کند. از سال ۲۰۱۲ به بعد، ولادیمیر تمام کمربندها و نشان‌های معتبر بوکس سنگین‌وزن قهرمانی جهان را در اختیار داشت و در جریان هر ۸ مبارزه‌ای که از آن تاریخ به بعد در آن‌ها شرکت کرد، خطر از دست دادن تمام کمربندهای‌اش وجود داشت. از جمله مهم‌ترین مسابقات که ولادیمیر در آن شرکت داشت و تا مرز از دست دادن کمربندهای‌اش هم پیش رفت، می‌توان به مبارزه با «دیوید هی»، بوکسور کارکشته‌ی انگلیسی اشاره کرد. این مبارزه که در سال ۲۰۱۱ میلادی برگزار شد، تا راند دوازده‌ام ادامه پیدا کرد و تنها رای داوران بود که توانست کلیچکو را از کابوس از دست دادن تمام کمربندهای‌اش نجات بدهد.

News2

صحنه‌ای از مبارزه‌ی سخت و نفس‌گیر کلیچکو و فیوری که شنبه شب همین هفته برگزار شد.

البته اگر نیم نگاهی به کارنامه‌ی مبارزه‌های تایسون فیوری بیاندازیم، قهرمانی جهان او دیگر چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. فیوری انگلیسی از سال ۲۰۰۸ به این طرف در ۲۵ مبارزه شرکت کرده است که در تمام آن‌ها موفق شده رقبای‌اش را شکست بدهد. نکته‌ی جالب‌تر این‌که فیوری موفق شده در ۱۸ مبارزه حریفان‌اش را ضربه‌‌ی فنی کند. البته در بندی از قرارداد مبارزه‌ی کلیچکو و فیوری آمده که اگر بازنده تقاضای مبارزه‌ی مجدد کند، پیروز میدان باید پیشنهاد را بپذیرد. حالا باید منتظر ماند و دید قهرمان اوکراینی-آلمانی سابق جهان تمایل دارد یک بار دیگر کمربندهای با ارزش‌ترین وزن مسابقات بوکس جهان را به‌دست بیاورد، یا خیر.

News3

تمام کمربندهای قهرمانی جهان بوکس سنگین وزن در دستان تایسون فیوری.

ولادیمیر ۳۹ ساله که تابعیت دوگانه‌ی اوکراینی-آلمانی دارد، در میان مردم اوکراین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و تعداد زیادی از تحلیل‌گران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند او می‌تواند رییس جمهور یا نخست وزیر بعدی این کشور باشد. ولادیمیر به نقطه‌نظرهای تندش درباره‌ی سیاست‌های روسیه در منطقه شهرت دارد. ولادیمیر کلیچکو در المپیک آتلانتا که در سال ۱۹۹۶ میلادی برگزار شده بود، موفق شد مدال طلای بوکس رده‌ی فوق سنگین را کسب کند.

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. احسان

    ورزش بوکس یکی از بهترین ورزشهای رزمیه و کلیچیکو به این ورز ش هیجان زیادی بخشید.

  2. سعید افشار

    سلام
    از این که این خبر اینجا خوندم خیلی خوشم اومد من پیگیر این ماجرا بودم ولی به دلیل مشغله کاری وقت نگاه کردن به این مسابقه رو نداشتم حتی یادم رفته بود نتیجه رو سرچ کنم ولی وقتی دیدم تو دیجیکالا این زده سریع خبر خوندم خیلی خوبه که خبرهای ورزشی اینجا بنویسین مخصوصا اونهایی که با تکنولوژی ارتباط دارن. بازم ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه