پتنت جدید اپل از فیلم‌برداری غیرمجاز در اجراهای زنده جلوگیری می‌کند

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اگر کمی در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب چرخ بزنیم، حتما به ویدیوهایی بر می‌خوریم که درواقع فیلم‌برداری از اجراهای زنده‌ای هستند که به‌صورت غیرقانونی ضبط و در اینترنت منتشر شده‌اند. محبوب‌ترین نوع این‌طور ویدیوها، معمولا فیلم‌های زنده‌ی کنسرت‌های سبک راک هستند. اما به‌جز گرفتن مچ تماشاچیان در حین فیلم‌برداری، هیچ راه دیگری وجود ندارد که از این کار غیرقانونی جلوگیری شود؟

تماشاچیان برای عکس گرفتن و فیلم‌برداری از خود و دوستان‌شان در مراسم اجرای زنده مشکلی نخواهند داشت اما به محض این‌که دوربین به سمت استیج گرفته شود، هیچ عکس و فیلمی نمی‌تواند ثبت شود.

اپل می‌خواهد کاری کند که جلوگیری از این عمل غیرقانونی به‌روش هوشمندتری صورت بگیرد. به همین خاطر پتنت جدیدی را ارایه داده که دوربین‌های در حال ضبط اجرای زنده را با کمک پرتوهای مادون قرمز غیرفعال می‌کند.

عنوان پتنت اپل این است: «سیستم‌ها و روش‌هایی برای دریافت داده‌های مادون قرمز با دوربینی که برای کشف تصاویر بر اساس نور قابل‌مشاهده طراحی شده».

پرتوی مادون قرمز با نوری که به سمت تماشاچیان ساطع می‌کند، تصاویر گرفته‌شده با دوربین‌های موبایل را روی نمایشگر تغییر می‌دهد و از فیلم‌برداری توسط این دوربین‌ها جلوگیری می‌کند. برای این‌که چنین سیستمی فعال شود، لازم است که دوربین موبایل مشغول فیلم‌برداری از زاویه‌ی خاصی باشد. به این‌ترتیب تماشاچیان برای عکس گرفتن و فیلم‌برداری از خود و دوستان‌شان در مراسم اجرای زنده مشکلی نخواهند داشت اما به محض این‌که دوربین به سمت استیج گرفته شود، هیچ عکس و فیلمی نمی‌تواند ثبت شود.

 

اپل همچنین از سیگنال‌های مادون‌قرمز برای فراهم کردن اطلاعات اضافی درمورد موضوعات خاص هم استفاده می‌کند. مثلا کاربران می‌توانند با تنظیم کردن دوربین موبایل خود روی قسمت خاصی از یک اثر هنری، اطلاعاتی را درمورد آن روی نمایشگر دستگاه‌شان دریافت کرده و بخوانند.

جزییات دیگری که درمورد این پتنت داریم، مربوط به خالقان این ایده است که به نام ویکتور تیسکارنو، کوین جانسون و سیندی لورنس ثبت شده است. ضمن این‌که ثبت این پتنت برای اپل در سال ۲۰۱۴ صورت گرفته اما اطلاعات آن اخیرا منتشر شده است. همچنان که می‌دانید این پتنت هم مثل سایر پتنت‌ها ممکن است تا چند سال آینده اجرایی شود یا حتی هیچ‌گاه به مرحله‌ی اجرا نرسد.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar علی

    خب اینکه خیلی کار مسخره ایه .. همه که برای دزدی فیلم برداری نمیکنند .. بعضی وقت ها خاطرست ..
    فکر کنم با مخالفت شدید مردم روبرو بشه

    1. Avatar Mac Klaus

      دوست عزیز حتی واسه خاطره هم دزدی محسوب میشه ………..

    2. Avatar میلاد

      خیلی ها هم دزدی میکنن
      هر کس به فکر منافع خودشه

  2. Avatar طاها

    دیگه از سیب بی مزه تر هم هست؟

    1. Avatar mehran

      آره
      حرفای بی پایه و اساس و مضحک

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه