سامسونگ و ثبت پتنت ساعت هوشمندی که رگ‌های کاربرش را اسکن می‌کند

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ در حال به ثبت رساندن پتنت یک ساعت هوشمند است که رگ‌های کاربرش را اسکن می‌کند. این تکنولوژی بسیار جالب و مفیدی قلمداد می‌شود. پیش از این دستگاه‌های هوشمندی طراحی شده بودند که حسگر اثر انگشت داشته و کاربر را از روی اثر انگشت منحصربه‌فردشان شناسایی می‌کنند؛ حالا این ساعت هوشمند هم در جهت شناسایی ارگان‌های فیزیکی کاربر، به تکنولوژی‌ای مجهز است که کاربرش را از روی ساختار منحصربه‌فرد رگ‌هایش تشخیص می‌دهد.

تصاویر لو رفته از پنت این ساعت اسکنر رگ نشان می‌دهد که در ساخت آن از تکنولوژی مشابه حسگر اثر انگشت استفاده شده است.

ساعت هوشمند سامسونگ، ساختار رگ‌های کاربر و ویژگی‌های آن را اسکن و عکسی از آن تهیه می‌کند. این عکس در پایگاه اطلاعات ساعت ذخیره می‌شود. به طور دقیق‌تر باید گفت که این ساعت هوشمند، به حسگر دوربین و دو منبع نوری تجهیز می‌شود. دوربین که در سمت بالای ساعت قرار دارد، با تکنولوژی اینفرارد (infrared) پشت دست کاربر و ساختار رگ‌های زیر پوست او را اسکن می‌کند، سپس  اطلاعات به‌دست‌آمده را در حافظه‌ی دستگاه ذخیره می‌کند.

 vein-scanner-smartwatch-samsung

در پتنت، عنوان شده که می‌توان این تکنولوژی را در سایر گجت‌های هوشمند پوشیدنی نیز تعبیه کرد.

استفاده از اسکنر رگ‌ها، در مقایسه با تکنولوژی حسگر اثر انگشت، برای کاربرها آسان‌تر و امنیت کاربری آن نیز بیش‌تر است؛ به‌خصوص زمانی که بحث اینترنت اشیا (IoT) و امنیت کنترل امور توسط کاربرها در میان باشد.

باید دید که سامسونگ یا تکنولوژی جدید و دستگاه‌های خود، چه‌طور وارد بازار می‌شود. در حال حاضر دو سوم ساعت‌های هوشمند موجود در بازارهای جهان توسط اپل تامین می‌شود؛ ساعت‌هایی که به اپل واچ معروف هستند. در واقع اپل در سال ۲۰۱۵ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی ساعت‌های هوشمند شناخته شد.

‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌

منبع: PC World

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی جوادی

    این رو میگن فناوری…با ثبت این پتنت دیگه اپل نمیتونه این اختراع رو هم با خرید دادگاه از آن خودش کنه…با تشکر از نویسنده ی عزیز

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه