پخش‌کننده‌ی VHS به خاطرات پیوست

۴ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید باورتان نشود، اما هنوز هم شرکتی مشغول ساخت پخش‌کننده‌های کاست‌های ویدیویی است. با این حال، همین شرکت هم قرار است تا پایان ماه جاری میلادی، یعنی تا کمتر از یک هفته‌ی دیگر، تولید پخش‌کننده‌های VHS را متوقف کند؛ یعنی وقت‌اش رسیده است تا با فیلم‌های VHS خداحافظی کنیم.

در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه پخش‌کننده‌ی VHS فروش رفته بود.

این خبر را روزنامه‌ی اقتصادی Nikkei منتشر کرده است. این روزنامه‌ی ژاپنی گفته است که شرکت Funai می‌خواهد بی‌خیال ساخت پخش‌کننده‌های کاست‌های ویدیو شود؛ آن هم سال‌ها پس از اینکه دیگر هیچ شرکتی این دستگاه‌ها را نمی‌سازد. دلیل توقف تولید این دستگاه‌ها هم کمبود قطعات عنوان شده است؛ یعنی دیگر حتی قطعات اولیه‌ی ساخت پخش‌کننده‌های VHS هم پیدا نمی‌شوند.

Mad-Max-Fury-Road-VHS

با این اوصاف، این دستگاه‌ها تا همین سال گذشته هم فروش داشته‌اند؛ طوری که در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه پخش‌کننده‌ی VHS فروش رفته بود. البته می‌توانید مطمئن باشید که هنوز هم افرادی هستند که حتما باید «ترمیناتور ۲» یا «بیگانه» را روی نوار کاست تماشا کنند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید یکی دو پخش‌کننده‌ی VHS را به عنوان آیتم کلکسیونی در خانه‌تان داشته باشید، همین حالا دست به کار شوید؛ چون مطمئنا تا یک دهه‌ی دیگر، این دستگاه‌ها هم کمیاب خواهند شد.

منبع: Engadget

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar وحید

    برادر نوار کاست که مال پخش موسیقیه نه مال فیلم

    1. Avatar وحید

      اشتباه شد

  2. Avatar پنل اس ام اس

    یاده خاطراتش بخیر
    روسری پیچش میکردیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه