پرظرفیت‌ترین هارد اکسترنال دنیا معرفی شد؛ محصول ۵ ترابایتی سیگیت را ببینید

۱ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با وجود مضامین ۴K نیاز به داشتن فضای بیشتر برای ذخیره‌ی اطلاعات بیش از پیش احساس می‌شود. اکنون اکثر تلفن‌های همراه هوشمند توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K دارند و می‌شود کلی هم فیلم ۴K دانلود کرد. برای نگه‌ داشتن این اطلاعات هم به فضای زیادی نیاز خواهید داشت. حالا شرکت سیگیت توانسته یک هارد اکسترنال ۵ ترابایتی با بدنه‌ای آلومینیومی معرفی کند. حتی مشخص شده که این محصول با قیمت ۲۰۰ دلار راهی بازار می‌شود.

شرکت سیگیت این هارد را با نام Backup Plus Portable راهی بازار می‌کند که یکی معدود هاردهای اکسترنال و قابل حمل دنیا به حساب می‌آید که این میزان فضا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این هارد USB 3.0 سرعت خوبی در انتقال اطلاعات دارد.

backup-plus-portable-5tb-silver-back-of-box-hi-res-1140x1140

براساس اطلاعات منتشر شده هارد ۵ ترابایتی شرکت سیگیت قابلیت شخصی‌سازی برای میزان ذخیره‌ی اطلاعات و میزان تهیه کردن نسخه‌ی پشتیبان از فایل‌ها را دارد. این هارد می‌تواند اطلاعات را روی سرویس‌های ابری هم ذخیره کند. این هارد با سیستم‌های ویندوز و مک سازگار است.

seagate-1140x1140

هارد Backup Plus Portable تا مدتی دیگر راهی بازار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند آن را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، قرمز و آبی خریداری کنند.  همان طور که گفته شد این محصول بیشترین ظرفیت یک هارد اکسترنال در دنیا را دارد.

منبع: Seagate

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar mojtaba

    وقتی در بکاپ پلاس اسلیم ۱ ترابایت یه دیسک داره و یو اس بی ۳ داره سرعت نوشتن ۱۲۰ مگابایته باید تو بکاپ پلاس ۵ ترابایت که پنج تا دیسک تو دلش جا دادن درست اینه سرعت نوشتن ۶۰۰ مگابایت باشه در حد سرعت اینترفیس یو اس بی ۳.در ضمن ۵ ترابایت کمه.سیگیت باید حجم هر دیسک دو و نیم اینچی رو به ۱۰۰ ترابایت افزایش بده به این صورت که ابعاد هر سکتور رو که از ۸۵۰ نانومتر به ۷۵ بانومتر کاهش داده بود در همین دیسکهای ۱ ترابایتی کافیه برسوندش به ۲ نانومتر.اینجوری حجم هر دیسک به ۱۰۰ ترابایت میرسه.تازه اگه ضخامت دیسکها رو به سه دهم میلیمتر کاهش بده و فاصله هر دیسک رو کاهش بده میشه تو باکس۲۰ میلیمتری تعداد زیادتری دیسک رو جا بده.اگه ضخامت باکس رو هم به ۳۰ میلیمتر افزایش بده باز هم تعداد دیسکها بیشتر میشهو اینجوریه که حجم هارد دیسکهای بکاپ پلاس از مرز پتابایت میگذره رفیق.

  2. Avatar ali

    خیلی ضخیمه بدنش

  3. Avatar پژمان

    متاسفانه مهمترین عامل هنوز داره به کندی پیشرفت میکنه
    در حالی که درگاه ارتباطی یوس اس بی ۳ خیلی وقته اومده و الان پیشرفت زیادتری هم داشته اما در حال حاضر نیز وقتی میخوایم ۳۰۰ گیگ اطلاعات جا به جا کنیم سرعت به ۲۰ یا ۳۰ مگ میرسه و ساعت ها زمان لازمه
    هارد های دیسکی به این صورت مشکل دارن اما در مورد هارد های جامد خیلی این مورد رفع شده

    1. Avatar محمد

      چه حرفا میزنی داداش
      من back up 4 tra portable رو دارم ولی سرعتم در اکثر اوقات بالای ۹۰ هست و به ۱۲۰ هم به صورت پایدار میرسه بعضی مواقع که فایل های خاص رو انتقال میدم ۲۰-۳۰ مگ میشه سرعتی که گفتی از سرعت فلش سیلیکون من کمتره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه