پرفروش‌ترین گوشی و پرطرفدارترین سیستم عامل حال حاضر جهان

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید پرفروش‌ترین گوشی جهان در فصل دوم امسال کدام گوشی بوده است.

این گوشی که بیشترین فروش را در جهان داشته در ایالات متحده آمریکا هم از سایر رقبا جلو زده است. از آیفون ۶s حرف می‌زنیم. این گوشی در سه ماهه دوم سال میلادی ۱۱ درصد سهم‌بازار را در اختیار داشته است. باید بدانید که گوشی ۴ اینچی اپل یعنی آیفون SE هم پس از سامسونگ گلکسی S7 که ۹ درصد سهم بازار را در اختیار دارد در رتبه سوم قرار گرفته و ۵ درصد سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. آیفون ۶ با در اختیار گرفتن ۴.۱ درصد سهم بازار آمریکا در رتبه ۶ ام قرار دارد.

اما وقتی این آمار را در سطح جهان بررسی کنیم آیفون ۶s در سه‌ماهه دوم ۴.۲ درصد سهم بازار جهانی را در اختیار داشته. آیفون ۶ با ۲.۷ درصد در مقام دوم قرار داشته در حالی که سامسونگ گلکسی S7 با ۲.۵ درصد در مقام سوم قرار گرفته است.

در طول سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۶ میزان ۱.۲ درصد به سهم سیستم عامل iOS افزوده شده و حال این سیستم عامل ۳۱.۳ درصد سهم‌ بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا را در اختیار دارد. در همین بازه زمانی سیستم عامل اندروید در ایالات متحده ۰.۶ درصد از سهم بازارش را از دست داده.

البته کاهش سهم بازار اندروید و افزایش سهم بازار iOS در ایالات متحده و چند کشور دیگر رخ داده اما در بسیاری از کشورها سهم بازار اندروید افزایش یافته و در حال حاضر این سیستم عامل با در اختیار داشتن ۶۵ درصد کاربران بازار را رهبری می‌کند.

شاید یکی از نکات قابل توجه دیگر رشد سهم بازار اندروید در چین و کاهش سهم بازار iOS در این کشور باشد. برای بررسی دقیق‌تر این تغییرات در کشورهای مختلف جدول زیر را بررسی کنید:

spx

منبع: PhoneArena

‌‌
Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar مهدی طارمی

    خب این نشون میده اپل گوشیه که تو دست همه هست و خز شده

  2. Avatar Mobin

    برترین های جهان*

  3. Avatar ابوالفضل عظیمی

    فکر کنم امسال نوت۷ پر فروش ترین باشه چون با قابلیت جدید و نواورانه و بسیار خلاقانه و متفکرانه نوت ۷ یعنی تریکیدن باتری گروهک های تروریستی مثل داعش و… ز این گوشی بخرن تا به جای کمربند انتهاری و نارنجک استفاده کنن.

    1. Avatar علی جوادی

      اگه اپل اجازه بده سامسونگ قبول میکنه…پرچم اپل همیشه تو ترکیدن بالا بوده…البته اگه از قرار دادن صفحه نمایش و قطعات تعمیری تو گوشیهای اپل فاکتور بگیریم…

    2. Avatar mostafa

      دمت گرم

  4. Avatar محمد

    کلا ویندوز فون هم حساب نمی کنید

  5. Avatar حسین

    تمام کشورهای دنیا از گوشیهایی که خودشون میسازن حمایت میکنن ! برای مثال آمریکا از اپل و …
    متاسفانه ما ایرانیها هنوز نفهمیدیم چه چیزی باعث میشه که پیشرفت درکشور صورت بگیره .
    کاش مردم به جای گوشی هوآوی چینی حداقل GLX میگرفتند . متاسفانه ایرانی هستیم !! کشور هر روز و هر روز به دلیل استفاده از وسایل خارجی فقیر و فقیر تر خواهد شد !

  6. Avatar M . G

    بسیار هم عالی ; )

  7. Avatar علی

    چرا گلکسی اس ۷ با اس ۷ اج و ایفون ۶ اس با ۶ اس پلاس با هم در نظر گرفته نشدن؟ این جور امار گرفتن خیلی به نفع اپل در میاد چون همون طور که تو خبراتونم هست اس۷ و اس۷ اج تقریبا در یه سطح فروش جهانی داشتن(نه در امریکا) اما ایفون ۶ اس پلاس خیلی کم تر از مدل کوچکترش فروخته. و با توجه به این که همه ی اونا پرچمدارای برند هاشون به حساب میان بهتر بود به این شکل امار گیری میشد. هرچند که با وجود این نوع امار گیری و این که اس ۷ خیلی دیر تر وارد بازار شده و هنوز در کنار نوت پرچمدار به حساب میاد و از طرف دیگه ۶ اس اخرین روز های فروشش رو سپری میکنه این امار خیلی برام جالبه و نشون میده واقعا سهم سامسونگ از بازار تلفون های همراه هوشمند پرچمدار داره افزایش پیدا میکنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه