سایت‌های وردپرس هم قابلیت Instant Article را پشتیبانی می‌کنند

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بزودی وبسایت‌هایی که با برنامه‌ی وردپرس (WordPress) نوشته شده‌اند، قادر خواهند بود پلاگین Instant Article فیسبوک را پشتیبانی کنند؛ یعنی سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که با WordPress تولید شده‌اند، قابلیت‌های تازه‌ای به دست می‌آورند که توسط فیسبوک طراحی شده است.

به این منظور فیسبوک با شرکت اتوماتیک (Automattic) وارد همکاری شده است. وردپرس همان تولیدکننده‌ی برنامه‌ی وردپرس است که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها با آن برنامه نوشته می‌شوند. فیسبوک قصد دارد روند لود شدن صفحات و اطلاعات را تا ۱۰ برابر افزایش بدهد.

از آن‌جایی که یک چهارم سایت‌های دنیا با برنامه‌ی وردپرس نوشته شده‌اند، می‌توان دریافت که این دستاورد خیلی مهمی برای فیسبوک تلقی می‌شود.

مدتی است که فیسبوک یک پلاگین (PlugIn) جدید تحت عنوان Instant Article را در سایت خود راه‌‌اندازی کرده که به کاربر امکان می‌دهد تا خبر یا مقاله‌ای که توسط سایرین روی این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاشته شده را همان‌جا مطالعه کنند. پیش از این، برای مطالعه‌ی یک مقاله باید روی لینک آن کلیک می‌شد تا صفحه‌ی سایت مربوطه باز شود. اما پلاگین جدید باعث می‌شود که کاربران متن کامل مقاله را در همان صفحه‌‌ی فیسبوک مطالعه کنند.

این قابلیت فعلا برای گوشی‌های موبایل فعال است، اما قرار است از ۲۲ فروردین ماه سال آینده برای تعداد بیش‌‌تری از کاربرها و دستگاه‌ها هم فراهم شود؛ حتی برای سایر سایت‌ها و وبلاگ‌‌ها.

فیسبوک و اتوماتیک در پی همکاری‌ای که با یکدیگر دارند، اخیرا پلاگینی را عرضه کرده‌اند که دارای چند ابزار توکار است. هدف از عرضه‌ی این پلاگین، آماده کردن زمینه برای قابلیتی است که بزودی برای سایت‌های نوشته‌شده با وردپرس فراهم خواهد شد.

با این ابزار جدید، وبلاگ‌نویس‌ها می‌توانند امکاناتی مانند ویدیوهای خودکار یا گالری‌های عکس با قابلیت بزرگنمایی را در صفحه‌های خود تعبیه کنند. به این ترتیب تعامل بین مخاطب و محتوا بیش‌تر خواهد شد. از آن‌جایی که یک چهارم سایت‌های دنیا با برنامه‌ی وردپرس نوشته شده‌اند، می‌توان دریافت که این دستاورد خیلی مهمی برای فیسبوک تلقی می‌شود.

نکته‌ی مهم در اجرای پلاگین جدید این است که تمام زمینه‌های (Templates) استاندارد و پیش‌فرض وردپرس، آن را پشتیبانی می‌کنند. ولی اگر کاربر خودش اقدام به شخصی‌سازی (Customize) طرح زمینه‌ کند، احتمالا لازم خواهد بود تا با انجام بعضی تغییرات و تنظمات روی پلاگین، قابلیت مذکور را برای سایت یا وبلاگ‌شان فراهم کنند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه