رسما اعلام شد: کروم‌بوک از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی می‌کند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گوگل در کنفرانس گوگل I/O امسال اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک، سیستم عامل کروم این شرکت از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی می‌کند. بدین معنی که اگر صاحب یک نوت بوک مجهز به سیستم عامل کروم یا همان کروم‌بوک هستید، می‌توانید از طریق آن به پلی‌استور بروید، اپلیکیشن دلخواه خود را دانلود و همان‌جا استفاده کنید.

گوگل در وب‌سایت گوگل I/O این‌طور نوشت: «امروز اعلام می‌کنیم که بهترین تجربه‌ی اپلیکیشن موبایل در جهان-اپلیکیشن‌های اندروید و پلی‌استور- را به بهترین سیستم عامل جهان، یعنی کروم اضافه کرده‌ایم!» در ادامه هم افزوده که مهندسان ما به شما کمک می‌کنند بتوانید اپلیکیشن‌های خود را برای کروم‌بوک‌ها بهینه کنید. به نظر می‌رسد که مخاطب این پیام، سازندگان اپلیکیشن‌ها بوده‌اند.

البته این چیز جدیدی نیست و از قبل هم خبرهایی درباره‌ی آن شنیده بودیم. همین الان هم می‌توان بعضی از اپلیکیشن‌های اندروید را روی سیستم عامل کروم اجرا کرد. ولی با برنامه‌ی جدید گوگل، به یکباره صاحبان کروم‌بوک می‌توانند از هزاران اپلیکیشن موجود در پلی‌استور استفاده کنند. این اتفاق خیلی خوبی برای کل پروژه‌ی کروم‌بوک به حساب می‌آید چرا که می‌تواند اقبال عمومی به خرید این محصول را به طور چشمگیری افزایش دهد. شرکت‌هایی مثل ایسر، سامسونگ و البته خود گوگل با برند پیکسل، تا به حال چند مدل کروم‌بوک وارد بازار کرده‌اند. با این حال مشکل این‌جاست که بیشتر اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌ها ساخته شده‌اند و ممکن است خیلی روی کروم‌بوک‌ها خوب کار نکنند. بنابراین گوگل همکاری‌ لازم را با سازندگان اپلیکیشن انجام می‌دهد تا آن‌ها بتوانند اپلیکیشن‌هایی کاملا سازگار با کروم‌بوک بسازند.

وب‌سایت The Verge این قابلیت را با دستگاه «پیکسل ۲» آزمایش کرده و تجربه‌ی کاربری آن را حتی با اپلیکیشن‌های موجود کاملا خرسند کننده دانسته است. در این ویدیو نشان داده شده که چطور تجربه‌ی کاربری با کروم‌بوک، شبیه به یک تبلت اندرویدی می‌شود و به راحتی می‌توان از طریق نمایشگر لمسی دستگاه با اپلیکیشن‌ها کار کرد. باید منتظر بود و دید که آیا با پشتیبانی کروم‌بوک‌ها از اپلیکیشن‌های اندروید، این دستگاه‌ها با اقبال عمومی بهتری نسبت به قبل مواجه می‌شوند یا خیر.

ویدیوی سایت The Verge را می‌توانید در پایین ببینید.

.

منبع: GSM Arena, The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Smash

    متاًسفانه دیجی کالا تنوع کروم بوکهاش خیلی کمه!

  2. Avatar محمد

    بهترین سیستم عامل دنیا!!! (شتر در خواب بیند پنبه دانه)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه