پشتیبانی یوتیوب از ویدیوهای HDR آغاز شد

۱۹ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روزی بیشتر تا عرضه‌ی مدل ارتقا یافته‌ی پلی‌استیشن۴ باقی نمانده است؛ مدلی که قرار است بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K و پشتیبانی از رنگ‌های HDR اجرا کند. یوتیوب هم برای اینکه از این روند عقب نیافتد، پشتیبانی از ویدیوهای HDR را از امروز شروع کرده است.

۴K و HDR به چه درد ما می‌خورد؟

کاربران یوتیوب می‌توانند از این پس محتوای HDR را در یوتیوب به صورت آنلاین تماشا کنند. البته در نظر داشته باشید که برای دیدن محتوای HDR، نیاز به صفحه‌ی نمایشی دارید که از این طیف رنگی پشتیبانی کند. امکان تماشای ویدیوهای ۴K چند وقتی است که به یوتیوب اضافه شده، اما محتوای ۴K موضوعی کاملا تازه و جدید است.

با توجه به اینکه پخش و آپلود ویدیوهای پلی‌استیشن۴ روی یوتیوب، به سادگی انجام می‌شود، کسانی که PlayStation 4 Pro را خریداری کرده باشند، مطمئنا از قابلیت پخش ویدیوهای HDR روی یوتیوب استقبال می‌کنند. امکان نمایش بازی‌ها به صورت HDR، یکی از قابلیت‌های اصلی کنسول PS4 Pro و است و از نظر بیشتر افراد، تاثیری که HDR روی تصویر دارد، بارها از وضوح تصویر بیشتر یعنی ۴K بیشتر است.

مایکروسافت چند ماه پیش و با عرضه‌ی کنسول Xbox One S، امکان نمایش بازی‌ها به صورت HDR را ممکن کرد. بد نیست بدانید که اگر تلویزیون شما از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با هر مدل پلی‌استیشن۴، بازی‌ها را به صورت HDR ببینید؛ فقط کافی است که سیستم عامل کنسول خود را به نسخه‌ی نرم‌افزاری ۴.۰ بروزرسانی کرده باشید.

سونی گفته است که اپ یوتیوب پلی‌استیشن۴، به زودی با قابلیت نمایش ویدیوها به صورت ۴K و HDR بروزرسانی خواهد شد.

منبع: Polygon

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه