پلی‌استیشن ۳ داشتید؟ سونی به شما ۵۰ دلار خسارت می‌دهد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کنسول پلی‌استیشن ۳ این قابلیت را داشت که بتوان روی آن سیستم عامل لینوکس نصب کرد؛ اما پس از اینکه هکرها با همین روش توانستند کنسول نسل هفتمی سونی را هک کنند، این قابلیت از روی پلی‌استیشن ۳ حذف شد. این موضوع باعث اعتراض بسیاری از کاربران شد و حتی خیلی‌ها از سونی برای حذف این ویژگی شکایت کردند. حالا دادگاه این شکایت‌ها به پایان رسیده و سونی باید به افرادی که از حذف سیستم عامل لینوکس از روی کنسول خودشان زیان دیده‌اند، ۵۰ دلار بدهد. لازم به ذکر است که سونی امکان نصب لینوکس از روی پلی‌استیشن ۳ را در سال ۲۰۱۰ حذف کرد.

البته این مبلغ به افرادی داده خواهد شد که سیستم عامل لینوکس را روی کنسول‌شان نصب کرده بودند. برای ثابت کردن این موضوع هم باید تصویری از آن داشته باشید که مربوط به قبل از اردیبهشت سال ۲۰۱۰ باشد. رای نهایی دادگاه درباره‌ی این موضوع تا ماه آینده اعلام خواهد شد و کاربران واجد شرایط از اواسط دی ماه خسارت‌شان را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که هک کنسول پلی‌استیشن ۳ در سال ۲۰۱۰ رخ داد و در آن زمان سونی به دلایل امنیتی قابلیت نصب لینوکس روی این کنسول را حذف کرد. حتی این ویژگی دیگر روی مدل‌های بعدی پلی‌استیشن ۳ هم وجود نداشت.

 

منبع: Engadget

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    سونی در همین حد هستش همیشه. شرکتی پول پرست که میخواد فقط پول بگیره.
    امیدوارم موبایل هاش منفجر بشن :))))))

    1. Avatar haho

      دادش سونی داره پول میده!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه