پنج گجت دوستدار طبیعت

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

همه‌ی ما می‌دانیم که باید با طبیعت مهربان باشیم.  می‌توانیم کمتر با اتومبیل شخصی خودمان رانندگی کنیم، می‌توانیم زباله‌های بیشتری بازیافت کنیم و می‌توانیم از وسایلی استفاده کنیم که انرژی الکتریسیته‌ی کمتری مصرف می‌کنند.

اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که چه وسیله‌ای با محیط زیست سازگارتر است و آسیب کمتری به آن وارد می‌کند. خوشبختانه استانداردهای خوبی برای تشخیص میزان مصرف انرژی یک محصول وجود دارد و محصولاتی که به تازگی تولید شده‌اند آسیب کمی به محیط وارد می‌کنند. به مناسبت روز زمین به شما پنج گجتی که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

samsung-1

هرچقدر که تلویزیون شما بزرگ‌تر باشد، انرژی بیشتری مصرف می‌کند؛ اما ساخت تلویزیون‌ها LED باعث شد که مصرف انرژی در این محصولات به شدت کاهش پیدا کند. اگر به دنبال تلویزیونی هستید که آسیب کمتری به محیط زیست می‌زند باید به سمت محصولات کوچک‌تر بروید. به طور مثال اگر قصد خرید یک تلویزیون ۴۸ اینچی را دارید، می‌توانید Samsung UN48H4203AF را بخرید.

wii-u-1

کنسول‌های بازی هم از جمله وسیله‌هایی هستند که انرژی زیادی مصرف می‌کنند. کنسول‌ ایکس باکس وان ۲۳۳ کیلووات و پلی استیشن ۴ هم ۱۸۱ کیلووات انرژی در سال مصرف می‌کنند. در این میان کنسول Wii U تنها ۳۷ کیلووات انرژی در یک سال مصرف می‌کند و به همین دلیل سبزترین کنسول بازی ساخته شده به شمار می‌آید.

laptops-1

در زمینه‌ی لپ‌تاپ‌ها هم محصولات زیادی پیدا می‌شوند که انرژی کمی مصرف می‌کنند؛ اما دو محصول Dell XPS 13 و مک بوک جدید بهترین محصولات این حوزه به شمار می‌روند. این دو لپ تاپ از قطعات جدیدی بهره می‌برند که انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند.

fairphone-1

تلفن‌های همراه هوشمند هم هر روز انرژی کمتری مصرف می‌کنند. البته یکی از بهترین محصولات این حوزه که بسیار سازگار با محیط زیست ساخته شده، Fairphone 2 نام دارد که به آسانی تعمیر می‌شود و قطعات آن را به راحتی می‌توان تعویض کرد.

xc-25-1

دستگاه‌های تهویه‌ی هوا مخصوصا در فصل تابستان انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کنند. البته دستگاه تهویه هوای Lennox XC-25 در حالی که انرژی کمی مصرف می‌کند، هوای خنکی هم تولید خواهد کرد. این دستگاه در سال ۷۴۳ کیلووات انرژی مصرف می‌کند.

‌‌‌‌

منبع: Engadget

‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه