پورشه در مرگ پل واکر مقصر نیست

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

این هفته یک قاضی اعلام کرد که شرکت پورشه مسئول حادثه‌ای که برای پل واکر (Paul Walker)، بازیگر آمریکایی و همراهش راجر  روداس (Roger Rodas) رخ داد، نیست.

در تاریخ ۹ آذر سال ۱۳۹۲، پل واکر بازیگر آمریکایی که با بازی در سری فیلم‌های سریع و خشمگین (The Fast and the Furious) به شهرت جهانی رسید به همراه دوستش راجر روداس در یک پورشه کاررا جی‌تی (Porsche Carrera GT) دچار حادثه‌ای شدند که منجر به مرگ هر دوی آنها شد. در این حادثه راننده که با سرعتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌راند کنترل خودرو را از دست داد و با تیر چراغ‌ برق و درخت تصادف کرد، این تصادف نهایتا منجر به انفجار خودرو شد.

مدتی بعد از این حادثه چندین شکایت توسط پدر و دختر پل واکر و همچنین همسر راجر روداس علیه شرکت پورشه به جریان افتادند که این شرکت را مسئول این حادثه قلمداد می‌کردند.

حال نتیجه یکی از این شکایت‌ها که به وسیله کریستین روداس همسر راجر روداس به جریان افتاده بود مشخص شده و نشان می‌دهد که شرکت پورشه در این حادثه تقصیری نداشته است.

شکایت انجام شده علیه پورشه این شرکت را به دلیل نقص ویژگی‌های ایمنی خودرو مقصر می‌دانست اما در رای قاضی آمده که در شکایت کریستین روداس هیچ مدرک قابل قبولی مبنی بر اینکه نقص فنی خودرو منجر به حادثه شده است ارائه نشده.



Porsche-Carrera-GT-PLACEMENT

فعلا دو شکایت دیگر هم از طرف پدر و دختر پل واکر علیه شرکت پورشه در جریانند.

در پاسخ به شکایت مدو واکر دختر پل واکر، شرکت پورشه ادعا کرده که استفاده نادرست، تغییر در خودرو و تعمیر نامناسب خودرو از دلایل احتمالی حادثه بوده و پل واکر به خوبی از خطرات استفاده از مدل کاررا جی‌تی آگاه بوده است. به این شکل پورشه معتقد است آگاهی واکر از این موارد و تمایل شخصی او به رانندگی با این مدل باعث سلب مسئولیت از شرکت سازنده می‌شود.

گرچه نتیجه دعوای حقوقی همسر راجر روداس و شرکت پورشه فعلا به نفع پورشه تمام شده اما وکیل مدو واکر ادعا می‌کند ماجرای شکایت دختر پل واکر به کلی متفاوت است. دلیل تفاوت این دو شکایت هم در این نکته است که راجر روداس راننده خودرو بوده و ظاهرا درست در لحظه تصادف کشته شده اما پل واکر سرنشین خودرو بوده، از خود تصادف جان سالم به در برده اما به دلیل نقص فنی خودرو و آتش سوزی پس از اصابت اولیه خودرو به درخت و تیر چراغ برق از دنیا رفته است. به این ترتیب وکیل مدو واکر معتقد است در این زمینه شرکت پورشه مقصر است و این پرونده همچنان در جریان خواهد ماند.

‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ......

    اولا ماشین به درد نخور بوده که از وسط نصف شده
    دوما هر ماشینی بود پل واکر شاید دست یا پاش میشکس باید باید شرکت پورش منحل شه
    واقعا از هرچی پورش بدم میاد

  2. محمدامين سادات

    حدود دو ماه بعد فوت وی این خبر پخش شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه