تبدیل دست به نمایشگر دیجیتالی با استفاده از پوست الکترونیکی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ساعت‌های هوشمند را فراموش کنید. یک پوست الکترونیکی بسیار باریک می‌تواند پشت دست شما را به یک نمایشگر دیجیتالی تبدیل کند.

قبلا هم پوست‌های الکترونیکی ساخته شده بود، اما این تکنولوژی با تنها ۳ میکرومتر ضخامت، باریک‌ترین پوست الکترونیکی است که تاکنون ساخته شده. علاوه بر این، ماندگاری آن بیشتر است. این پوست الکترونیکی ساخته‌ی «تاکائو سومیا» از دانشگاه توکیو را می‌توان در هر قسمت بدن روی پوست قرار داد. این‌ پوست الکترونیکی شبیه یک کیسه‌ی فریزر است و به قدر کافی انعطاف دارد تا هنگام حرکت شما نشکند.

همچنین این نمایشگر در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها به مدت طولانی‌تری کار می‌کند. در آنها می‌توان از چراغ LED استفاده کرد که چند روز دوام می‌آورند. این نمایشگر درخشان در مقایسه با دیگر پوست‌های الکترونیکی به انرژی کمتری احتیاج دارد.

 این پوست الکترونیکی به حسگرهایی متصل است و از آن می‌توان برای نمایش نبض و میزان اکسیژن خون استفاده کرد. از این تکنولوژی می‌توان در بیمارستان‌ها استفاده کرد یا اینکه ورزشکاران هنگام تمرین می‌توانند از آن استفاده کنند. اما سومیا کاربردهای بیشتری برای آن می‌بیند. او می‌گوید: «مثلا یک کارگر می‌تواند نقشه‌ی یک ساختمان را همراه خودش داشته باشد یا اینکه نموداری الکتریکی روی پوستش نمایش داده شود، بدون اینکه مجبور باشد دستگاه‌های سنگین را با خود حمل کند.»

در این دستگاه از هفت قطعه چراغ LED استفاده شده تا یک عدد یا یک حرف را نمایش دهد. این تیم در حال حاضر، روی نمایشگری کار می‌کند که بتواند اطلاعات بسیار بیشتری نمایش را ‌دهد. سومیا می‌گوید این ورقه‌های پلاستیکی بسیار باریک می‌‌توانند جایگزین گوشی‌های هوشمند شوند.

منبع: New Scientist

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه