پیام رسان‌های داخلی از اپ استور حذف شدند

۲۰ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپ استور

در حالی که امروز وزیر ارتباطات از لزوم ایجاد شبکه‌های پیام‌ رسان داخلی از جمله سروش خبر داده بود، در عرض چند ساعت فروشگاه اپل(اپ استور) برخی اپلیکیشن‌های ایرانی از جمله پیام رسان سروش را حذف کرد.  اقدام شرکت اپل در حذف اپلیکیشن های ایرانی به بهانه تحریم شرکتهای ایرانی توسط آمریکا از سال گذشته آغاز شده است و این شرکت امکان نصب و دانلود این اپلیکیشن ها را برای کاربران آیفون غیرممکن کرده است.

درحال حاضر نیز با افزایش میزان مراجعات به برخی پیام رسان‌های داخلی، این اپلیکیشن ها از فروشگاه اپ استور ( iOS ) حذف شده است.

هم اکنون دسترسی به پیام رسان‌های داخلی مانند سروش و بله در این فروشگاه ممکن نیست و این اپلیکیشنها از اپ استور حذف شده‌اند. در همین حال اپلیکیشنی مانند بیسفون پلاس نیز قابل دانلود برای برخی از کاربران آیفون نیست.

در حال حاضر کاربران سیستم عامل IOS امکان دانلود برخی دیگر از پیام رسان‌های ایرانی از جمله آی گپ، گپ و ویسپی را دارند.

سال گذشته وزیر ارتباطات گفته بود: «ما به شدت پیگیر موضوع برگشت اپ‌های ایرانی به بازار جهانی هستیم و حتی در این‌باره با وزارت امور خارجه و ریاست جمهوری هماهنگی های لازم انجام شده است.به نظر می‌رسد حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از برخی فروشگاه‌های آمریکایی به دلیل تهدید های دولت آمریکا باشد و موضوع تحریم های نرم افزاری علیه کشورمان مطرح نباشد.  هماهنگی های لازم برای برطرف شدن این مشکل انجام شده است و به نظر می رسد مشکل خاصی برای برگشت اپ‌های ایرانی وجود نداشته باشد.» با این حال همچنان برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی امکان دانلود از اپ استور را ندارند. باید دید که آیا حذف پیام رسان‌های داخلی از اپ استور در اقبال مردم به این اپلیکیشن تفاوتی ایجاد می‌کند یا نه.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. محمود

    سلام علیکم
    خدمت شما عرض کنم که دقیقا به خاطر همین عشق شما هست که جوان های ایرانی بی کار هستند . یکی عاشق اپل . اون یکی سامسونگ . اون یکی سونی. اون یکی ….. و همه متنفر از خودمان.

  2. ja.good

    عشق من ایران و ایرانی.
    ای کاش آنقدر که روی استور های خارجی تعصب داریم کمی هم برای جوونای ایران سینه چاک کنیم.

  3. سید هادی

    امیدوارم مردم سمت پیام رسان های داخلی نرن و مجدد مثل تلگرام پیام رسان دیگه ای پیدا بشه که همگی ازش استفاده بکنیم. پیام رسان های داخلی به علت اینکه وابسته به سازمان های دولتی و نظامی هستند هم تن به خواسته های اون ها میدن و هم از متخصص های قوی استفاده نمی کنند که موجب کاهش کیفیت همه جانبه اون ها میشه.
    من شخصا تا زمانی که مطمئن نشم این دو اشکال بزرگ پیام رسان های داخلی حل نشده سمت شون هم نمیدم

    1. محمود

      سلام
      همین فروشگاه اینترنتی که همین الان توش نظر میزاری دقیقا یکی از همون کسب و کارهای ایرانی هست که بسیار هم موفق بوده و چرا بقیه کسب و کارهای ایرانی رو حمایت نکنیم تا همینطور به موفقیت برسند.
      شما هم در صورتی که از آمازون یا علی بابا یا فروشگاه های اینترنتی دیگه می توانستی خرید کنی این کار را می کردی و فروشگاه موفقی مانند دیجی کالا هم تبدیل می شد به یک فروشگاه ورشکسته.

  4. Mhmd

    اصلا واسه همین عاشق اپلم دمش گرم 🙂

  5. محمد

    بسیار کار خوب و پسندیده ای انجام شده چون با این کار امنیت کاربران ایرانی حفظ خواهد شد چه دلیلی دارد که نرم افزاری با امنیت بالا چون تلگرام فیلتر شود و نرم افزاری چون سروش و غیره حتی ترافیک رایگان ارایه میدهند اگر بحت تبادل اطلاعات ازاد و گفت و گو هست که دلیلی برای فیلترینگ تلگرام وجود نخواهد داشت !!!
    🙂

  6. امین

    ۲ زارم ارزش ندارن همون بهتر حذف بشن

  7. علی

    خدایی نمی دونم چرا خیلی از مردم تفکر احساسی دارن ما داخل یک نوع جنگ سرد قرار داریم و دشمن داره ضربه هاش را میزنه خیلی از مسئولین ما هم هیچ کاری نمی کنن و یا اصلا نمی فهمن یا خودشونو به نفهمیدن میزنن
    در مورد پیام رسان ها ما سه مورد داریم باهاشون کار می کنیم
    ۱ – روابط کاری که اکثر کسانی که دارن کار می کنن دارن ازش استفاده می کنند ( مثل فروشنده ها ، مغازه دار ها ، سایت ها و … )
    ۲- روابط عمومی مثل کانال های عمومی گروه های خانوادگی گروه های عمومی
    ۳- روابط خصوصی صحبت های خصوصی خانوادگی یا همکاری یا دوستانه

    حالا خدایی ما چند درصد داریم از این گزینه ها استفاده می کنیم
    خدایی آیا مملکت بیکاره که بیاد صحبت های خصوصی من و خانومم رو چک کنه

    خیلی از این حرف ها و شایعات که دارن در مورد پیام رسان های داخلی میزنن شروعش از جایی که دارن سودی می برن که ما از این پیام رسان ها استفاده نکنیم.

    بایید دست به دست هم دهیم تا میهن خویش رو کنیم آباد

    همچکسی جز خود ما دلش برای ما نمی سوزه

  8. salar

    جا داره که یک خداقوت بگیم به مدعیان گردش ازاد اطلاعات 🙂

    1. رضا

      بله، در زمینه “گردش آزاد اطلاعات” هم باید مارو سرمشق خودشون بکنن بلکه یه ذره اعتبار پیدا کنن!

  9. نیما

    خدا رو شکر. اپ استور کار درستی کرد چون وظیفه اونا تامین امنیت کاربرانه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه