پیام کوتاهی که جان ۱۵ نفر را نجات داد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پیام کوتاهی که به یک زن پنجاه ساله‌ی نیویورکی ارسال شد، جان ۱۵ پناهجو را در کشور انگلستان نجات داد.

«لیز کلگ» (Liz Clegg) زن پنجاه ساله‌ی نیویورکی مدتی پیش پیام کوتاهی از یک کودک افغانی ۷ ساله به نام احمد دریافت می‌کند. این کودک از تلفنی که کلگ در ماه مارس در کمپ پناهجویان به او داده بود، استفاده کرد تا بتواند جان خودش را نجات دهد. او با انگلیسی بسیار ضعیف توانست منظور خودش را به کلک برساند. او در پیام کوتاه گفته بود:” من به کمک نیاز دارم. راننده اتومبیل را نگه نمی‌دارد. هیچ اکسیژنی در ماشین نیست. هیچ آنتنی نیست. من در یک کانتینر هستم. شوخی نمی‌کنم. به خدا قسم می‌خورم.”

کلگ با دیدن این پیام کوتاه با یک سازمان خیره در شهر لندن که به پناهجویان کمک می‌کند تماس می‌گیرد و پس از توضیح دادن شرایط، پلیس در جریان اتفاقات قرار می‌گیرد. پلیس با ردیابی شماره‌ی احمد بار دیگر با او تماس می‌گیرد و می‌تواند مکانی که احمد در آن قرار گرفته را پیدا کند. کانتینر در پمپ بنزینی در شهر «لسترشر» (Leicestershire) پیدا می‌شود و پلیس در کنار احمد جان چهارده نفر درگیر را هم نجات می‌دهد که به سختی می‌توانستند نفس بکشند.

افراد که قصد داشتند این ۱۵ نفر را به کشورهای دیگر قاچاق کنند بازداشت شدند و پلیس و احمد و سایرین را به محافظت خودش درآورد.

تلفن همراهی که خانم کلگ در بیمارستان کودکان شهر «کاله» (Calais) کشور فرانسه به احمد داده بود، توانست جان ۱۵ نفر را نجات دهد. کلگ در این‌باره می‌گوید:” وضعیت بسیار سختی بود و باید صبر می‌کردم تا پلیس احمد را پیدا کند. زمانی که با احمد تماس گرفتیم به وسیله‌ی یک مترجم که به زبان پشتو صحبت می‌کرد متوجه شدیم که او در شرایط خطرناکی قرار دارد. پلیس شماره‌ی او را ردیابی کرد و توانست افراد زیادی را نجات دهد.”

‌‌‌‌‌

منبع: NYPost

‌‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ایمان

    سلام
    خیلی جالب بود واقعا
    وقتی خدا بخواد اینجوریه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه