چالش عکاسی هفتگی؛ عکاسی از زوایای غیرمعمول

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
چالش عکاسی هفتگی

قرار است از این پس مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ، با هدف آموزش تکنیک‌ها و نکات عکاسی، تشویق مخاطبان دیجی‌کالا مگ به عکاسی هدفمند و برقرار کردن ارتباط بهتر میان جامعه‌ی علاقه‌مندان به عکاسی، هر هفته یک چالش عکاسی در اینستاگرام برگزار کند.

موضوع چالش، هر هفته روز پنجشنبه در اینستاگرام دیجی‌کالا مگ اعلام خواهد شد. موضوع چالش ممکن است هر چیزی از یک تکنیک خاص مانند ضدنور، تا یک سوژه‌ی خاص مانند آسمان ابری، یا حتی یک تم خاص مانند ترکیب چند رنگ باشد. موضوع اولین چالش عکاسی هفتگی دیجی‌کالا مگ که از روز پنجشنبه ۲۳ آذر آغاز شده «عکاسی از زوایای غیرمعمول» است.

برای گرفتن عکس‌های جالب همیشه لازم نیست به سفر بروید یا راهی طولانی را طی کنید. یک راه ساده برای خلق تصویری جذاب از سوژه‌های روزمره‌ی محیط اطراف یا حتی خانه، عکس گرفتن از آن‌ها از زاویه‌ای نامانوس است. هدف از این کار این است که اشیا و سوژه‌ها را از زاویه‌ای خاص که بیننده تا به حال ندیده بوده است نشان دهیم. برای مثال می‌توانید سعی کنید از سوژه از یک زاویه‌ی بسیار پایین یا بسیار بالا عکاسی کنید و تاثیر هرکدام را در نحوه‌ی ظاهر شدن آن در تصویر ببینید. همچنین می‌توانید از کناره‌های مختلف سوژه یا حتی از داخل آن عکاسی کنید. برای مثال تصویر پایین عکسی از داخل سرپوش یک چراغ معمولی است که دقیقا از زیر آن گرفته شده. در حالت عادی ما همیشه بیرون سرپوش چراغ را می‌بینیم؛ این تصویر سوژه را از زاویه‌ای خاص نشان می‌دهد که به آن عادت نداریم. در نتیجه تصویر می‌تواند ذهن مخاطب را بیشتر تحریک کند.

برای شرکت در چالش عکاسی این هفته‌ی دیجی‌کالا مگ، عکس‌های خود را با هشتگ‌های dkmag_photo و dkmag_photo1 در اینستاگرام منتشر و اکانت اینستاگرام دیجی‌کالا مگ digikalamag@ را روی عکس‌های خود تگ کنید. هیچ محدودیتی از نظر تعداد عکس و نوع دوربین برای شرکت در این چالش وجود ندارد. بهترین عکس‌ها با معرفی عکاس در اینستاگرام دیجی‌کالا مگ منتشر خواهد شد.

اینستاگرام

عکاسی با موبایل در خانه - زاویه دید

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    من اینستام از این دست عکسها چند تا دارم، اما از قبل گذاشتم. کاش بخش تگ کردن رو حذف می کردین و فقط هشتگ ها رو می زاشتین؛ چون الان نمی تونم تو مسابقه شرکت کنم

  2. Avatar امیر اسدی

    من که ۱-اینستاگرام ندارم ، ۲-دیجیکالا منو بلاک کرده، چیکار باید بکنم؟ خخخ

    1. Avatar محمد

      اگه اینستا نداری، دیجی کجا بلاکت کرده؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه