چرا پرندگان هیچ‌وقت با هم تصادف نمی‌کنند؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تصادف پرندگان

پرندگان همیشه از برخورد با یکدیگر اجتناب می‌کنند. حتی اگر به نظر برسد که آنها در مسیر تصادف با یکدیگر پرواز کنند، باز هم چنین اتفاقی نمی‌افتد.

محققان دانشگاه کویینزلند می‌خواستند ببینند که چطور این اتفاق می‌افتد. استدلال آنها این بود که پرنده‌ها برای اینکه این مهارت‌ها را داشته باشند، باید میلیون‌ها سال پیش تکامل پیدا کرده باشند. و این احتمال هم وجود دارد که بتوانیم درباره اجتناب از برخوردهای هواپیمایی از آنها یاد بگیریم. پرواز برای انسان‌ها پدیده‌ی جدیدی است.

محققان ۱۰ پرنده، به خصوص طوطی‌ها را مورد مطالعه قرار دادند. آنها پرنده‌ها را در دو سر یک تونل قرار دادند و پرندگان روی هم ۱۰۲ بار پرواز کردند. محققان پی بردند که از بین آن ۱۰۲ پرواز، هیچ‌یک از آنها به تصادف منجر نشد.

علاوه بر این، پرندگان همیشه با چرخیدن به سمت راست از برخورد جلوگیری می‌کردند. در برخی موارد آنها ارتفاع‌شان را تغییر دادند تا در یک سطح نباشند.

«مندیام اسرینیواسان»، نویسنده این پژوهش می‌گوید: «هر چه ترافیک‌ هوایی شلوغ‌تر می‌شود، نیاز به سیستم‌های اتوماتیک قدرتمند برای هواپیماهای سرنشین‌دار و بدون سرنشین بیشتر می‌شود. بنابراین ما باید درس‌های واقعی از طبیعت یاد بگیریم.»

منبع: Science Alert

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar Jim

    آهنگ free bird از lynyrd skynyrd رو گوش کنید …

  2. Avatar سام

    خوب چون جان دارند مگه روبات و بی روحند؟

  3. Avatar میلاد

    به جواب سوال نرسیدیم

  4. Avatar arian

    چون هیچ وقت سرشون تو گوشیشون نیست

  5. Avatar محمد

    عنوانی که زدید این توقع رو ایجاد میکنه که توی متن به جواب این سوال برسیم. کو جواب؟

    1. Avatar hesam

      “پرندگان همیشه با چرخیدن به سمت راست از برخورد جلوگیری می‌کردند. در برخی موارد آنها ارتفاع‌شان را تغییر دادند تا در یک سطح نباشند.”

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه