با این چرخ می‌توانید دوچرخه‌تان را الکتریکی کنید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بسیاری از وسایل نقلیه‌ی شخصی دستخوش انقلاب الکتریکی قرار گرفته‌‌اند، احتمالا دوچرخه‌های الکتریکی بزرگ‌ترین بخش بازار را در اختیار خواهند گرفت. چرا که هر روزه با ایده‌های جالب توجه و متنوعی از طرف شرکت تولیدکننده‌ی دوچرخه‌های الکتریکی روبه‌رو می‌شویم. مثال بارز این امر، شرکت «جئواوربیتال» (GeoOrbital) است؛ یکی از چند شرکتی که چرخ جدیدی اختراع کرده است.

جئواوربیتال مدتی است که روی این محصول کار می‌کند. در یکی دو سال گذشته، فعالیت‌های شرکت «مایک برتف» (Mike Burtov)، مدیرعامل جئواوربیتال، موضوع مورد علاقه‌ی نشریات بوده در حالی که شرکت در حال تصحیح این محصول بوده است. بالاخره سیر تکاملی این محصول طی شد و جئواوربیتال برای گرفتن پیش سفارش، کمپین کیک‌استارتر (Kickstarter campaign) را به راه انداخته است.

چرخ جئواوربیتال می‌تواند تقریبا به هر دوچرخه‌ای نصب شود. فقط کافی است چرخ جلوی دوچرخه را درآورید و چرخ الکتریکی جئواوربیتال را جایگزین آن کنید. این محصول به جای میله‌ها، غلاف مثلثی با سه چرخ کوچک‌تر دارد که درون حاشیه داخلی چرخ قرار دارند. چرخ‌های کوچک‌تر، مثل یک مجموعه از چرخ دنده‌، دیواره‌ را می‌گیرند و چرخ دوچرخه را می‌گردانند و با استفاده از موتور ۵۰۰۰ واتی و باتری ۳۶ ولتی که در غلاف وجود دارد، آن را به جلو می‌راند. (موتور و باتری فقط در یکی از سه چرخ تعبیه شده و آن دوتای دیگر برای پایداری است). جنس چرخ از فوم جامد است که به گفته‌ی برتف، از معضل پنچر شدن تایر جلوگیری می‌کند و روی هم رفته ۹ کیلوگرم وزن دارد.

تنها یک قطعه‌ی دیگر می‌ماند؛ ساسات را به شکل یک اهرم کوچک به فرمان وصل می‌کنید. روی آن یک دکمه‌ی پاور (power button) و یک خط باریک نور که باتری باقی مانده نشان می‌دهد. برتف اشاره می‌کند تکنولوژی چرخ جئواوربیتال درست مثل تکنولوژیی است که شرکت‌های مشابه برای ساخت دوچرخه‌ی الکتریکی به کار گرفته‌اند؛ تنها کاری که شرکت او کرده این است که با نصب این چرخ به هر دوچرخه‌ای، این قابلیت را به آن‌ها می‌دهد و دیگر لازم نیست دوچر‌خه‌ی جدید بخرند.

حداکثر سرعت چرخ جئواوربیتال ۳۲ کیلومتر بر ساعت است. باتری آن –که قابل جدا کردن و به همین دلیل شارژ آن آسان است- به تنهایی حداقل ۱۶ کیلومتر و اگر خودتان هم پدال بزنید، ۸۰ کیلومتر راه می‌رود.

قیمت این محصول، به صورت خرده‌فروشی ۹۰۰ دلار اعلام شده است. این قیمت نسبت به استاندارد دوچرخه‌های الکتریکی مقرون به صرفه است. شرکت تولیدکننده‌ی آن که برای تولید انبوه نیاز به حمایت دارد، برای حامیان و خریداران اولیه‌ی این محصول تا ۴۰۰ دلار تخفیف قائل شده. یعنی آن‌ها می‌توانند محصول را به قیمت ۵۰۰ دلار خریداری کنند. جئواوربیتال قصد دارد ظرف کمتر از شش ماه این چرخ را به بازار عرضه کند. با دیجیکالا مگ همراه شوید و علاوه بر دیدن مراحل ساخت با این چرخ دوری بزنید.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه