ایران‌خودرو چند دستگاه پژو ۲۰۰۸ تحویل داده است؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش سایت دنیای اقتصاد، در شرایطی که موعد تحویل پژو ۲۰۰۸ وارد دومین ماه خود شده است، از ایران خودرو خبر می‌رسد این شرکت تا بعدازظهر دیروز هفت دستگاه از این محصول را فاکتور و در اختیار مشتریان قرار داده است. پژو ۲۰۰۸ که اولین محصول حاصل از قرارداد ایران خودرو و پژو به شمار می‌رود، تیر‌ماه امسال پیش‌فروش و ۱۶ هزار نفر موفق به ثبت‌نام آن شدند.

با این که پیش فروش پژو ۲۰۰۸ کم حاشیه نبود، طبق وعده ایران خودرو، تحویل این محصول به ثبت‌نام‌کنندگان، بایستی از شهریورماه امسال آغاز می‌شد. با این حال طبق آمارهای ارائه شده از سوی انجمن خودروسازان ایران، آبی‌های جاده مخصوص تا پایان مردادماه ۴‌دستگاه ۲۰۰۸ را به تولید رسانده بودند. پس از انتشار این آمار و با توجه به فرارسیدن موعد تحویل پژو ۲۰۰۸ در شهریور، انتظار می‌رفت ایران خودرو تولید انبوه این محصول را کلید بزند که به نظر می‌رسد چنین اتفاقی هنوز رخ نداده است.

طبق اخبار رسیده از ایران خودرو، این شرکت تا بعدازظهر دیروز هفت دستگاه ۲۰۰۸ را تحویل داده و این موضوع نشان می‌دهد تولید خودرو موردنظر هنوز سرعت نگرفته است. با توجه به آمار ۱۶ هزار دستگاهی پیش‌فروش ۲۰۰۸ و با لحاظ فرصت ۱۲ ماهه ایران خودرو برای تحویل این تعداد به ثبت‌نام‌کنندگان، آبی‌های جاده مخصوص باید به‌طور متوسط ماهانه حدود یک هزار و ۳۵۰ دستگاه ۲۰۰۸ را تحویل مشتریان بدهند. حال با توجه به آماری که ایران خودرو تا بعدازظهر دیروز در تحویل پژو ۲۰۰۸ از خود به جا گذاشته، مشخص می‌شود این شرکت در برنامه خود بابت عرضه ۲۰۰۸ عقب است.

بنابراین اگر ایران خودرو نتواند تعهدات عقب افتاده خود را در این ماجرا جبران کند،پرونده پیش‌فروش اولیه پژو ۲۰۰۸ در تاریخ مقرر (مردادماه سال آینده) بسته نشده و به درازا خواهد کشید. ایران خودرو البته برای بخشی از مشتریان خود دعوت‌نامه ارسال و خواستار تکمیل وجه از سوی آنها شده است، با این حال روند تحویل کند پیش می‌رود. این در شرایطی است که در حال حاضر قیمت‌های اولیه پژو ۲۰۰۸ در بازار آزاد، کم کم در حال رخ‌نمایی بوده و تا مرز ۱۲۴ میلیون تومان نیز پیش رفته‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar ابراهیم

    ایران خودرو واقع در جاده مخصوص کرج

  2. Avatar مسعود

    چهل پنجاه دستگاه تو سایت بامابرای فروش گذاشتن چطور فقط هفت دستگاه تحویل شده!!!

  3. Avatar رضا

    “آبی‌های جاده مخصوص” چیه؟؟؟

  4. Avatar سعید

    با کلی دردسر ثبت نام کردیم انتظار داشتیم حداقل ماشین رو تحویل بدن. متاسفانه بدقولی برای شرکتهای ایرانی عادت و رضایت مشتری اهمیت زیادی نداره.

    1. Avatar هادی پلاس

      وقتی ویران خودرو با یه اشاره این همه مشتری (از جمله خود شما ) رو به سمت خودش جذب می کنه و صف می کشین واسه یه ماشین بی ارزش، دیگه انتظار “جلب رضایت مشتری ” نداشته باش لطفا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه