چهار فروند هواپیمای ATR جدید در مهرآباد فرود آمدند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بانهایی شدن مراحل خرید هواپیما‌های ATR، چهار فرورند هواپیما از این خانواده امروز  در فرودگاه مهرآباد فرود آمدند. ایران ایر قصد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR را در دستور کار قرار داده که امروز اولین سری این هواپیماها وارد آسمان کشور شدند.

با توجه به گفته‌های اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل هم‌اکنون ۴ هواپیما از سری ATR72-600 وارد ایران شده‌اند. با حساب این هواپیما‌ها، تعداد هواپیما‌هایی که بعد از برجام به ایران رسیده به ۷ عدد می‌رسد. پیش از این ایرباس یک فروند ایرباس ۳۲۱ و دو فروند ایرباس ۳۳۰ به ایران تحویل داده بود. این روند امسال هم ادامه پیدا خوهد کرد.

هواپیماهای ATR 72 از جمله هواپیماهای دو موتوره میان‌برد به حساب می‌آیند. این هواپیما کاربردهای مختلفی دارد و می‌توان از آن برای جا به جایی مسافر و حمل بار و حتی به عنوان یک هواپیمای خصوصی استفاده کرد.

مدل ART 72-600 که اکنون در اختیار ایران ایر قرار دارد از جمله محصولات جدید خانواده ATR به حساب می‌آید که تولید آن‌ها از سال ۲۰۰۹ شروع شده و ظرفیت آن‌ها به ۷۸ مسافر می‌رسد. ایران ایر تا کنون قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما را نهایی کرده که ۱۰۰ فروند آن را ایرباس، ۸۰ فروند را بویینگ و ۲۰ فروند را ای تی آر تحویل خواهند داد.
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه