چینی‌ها برای سامسونگ چالش می‌آفرینند

۲۵ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سامسونگ

سامسونگ امسال در بازار موبایل حضور موفقی داشته اما کارشناسان معتقدند این شرکت بخشی از سهم بازارش را در سال ۲۰۱۸ از دست خواهد داد. این شرکت امسال مدل‌های گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ را معرفی کرد و تخمین‌زده شده از طریق فروش خوب این مدل‌ها به حدود ۲۰.۵ درصد سهم بازار دست پیدا کند. اما با توجه به رشد قابل‌توجه تولیدکننده‌های چینی پیش‌بینی شده سال آینده این سهم کاهش می‌یابد و به ۱۹.۲ درصد خواهد رسید.

پیش‌بینی شده که سامسونگ در سال ۲۰۱۸ در حدود ۳۱۵ میلیون گوشی هوشمند در بازار عرضه می‌کند و با این رقم ۱۹.۲ درصد از سهم بازار را در اختیار خواهد داشت.

سامسونگ در بازار فعلی موبایل از دو سو با چالش مواجه است. از یک سمت تولیدکننده‌هایی مثل اپل با معرفی گوشی‌هایی مثل آیفون X که قیمتی معادل ۹۹۹ دلار تا ۱۱۴۹ دلار دارد در بخش گوشی‌های رده‌بالا با سامسونگ رقابت می‌کنند و از سوی دیگر تولیدکننده‌های چینی با تولید گوشی‌های رده‌پایین و از نظر اقتصادی به صرفه، در بخش گوشی‌های ارزان‌قیمت برای سامسونگ چالش به وجود آورده‌اند.

اگر پیش‌بینی‌های گفته شده درست از آب دربیایند سال آینده اولین سالی خواهد بود که سامسونگ از نظر عرضه گوشی نسبت به سال قبل افت می‌کند (البته به جز سال ۲۰۱۶ که مشکلات مربوط به گوشی نوت ۷ پیش آمد).

پیش‌بینی شده که سامسونگ در سال ۲۰۱۸ در حدود ۳۱۵ میلیون گوشی هوشمند در بازار عرضه می‌کند و با این رقم ۱۹.۲ درصد از سهم بازار را در اختیار خواهد داشت. احتمالا اپل با عرضه حدود ۲۳۴ میلیون آیفون در رتبه دوم خواهد ایستاد و سهم ۱۴.۳ درصدی از بازار عرضه را به خود اختصاص می‌دهد (رشد ۰.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷). سوم تولیدکننده که بیشترین سهم از بازار عرضه گوشی‌های هوشمند را خواهد داشت هواوی است. این تولیدکننده چینی که تابستان گذشته در زمینه عرضه از اپل هم جلو زده بود سال آینده با در اختیار داشتن ۱۰ درصد سهم بازار در رتبه سوم و بالاتر از اوپو که با ۷ درصد عرضه در رتبه چهارم قرار دارد، می‌ایستد.

منبع: Phone Arena

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

    راهنمای خرید آیفون
    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه